DERS ADI

: Diploma Çalışması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SRM 4000 Diploma Çalışması ZORUNLU 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. HALİL YOLERİ

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı
Seramik ve Cam
Seramik

Dersin Amacı

Seramik ve Cam Tasarımı alanında elde etmiş olduğu bilgi ve becerilerin ışığında alanı ile ilgili seçmiş olduğu tez konusunda derin bir araştırma yapabilmek ve bu doğrultuda literatür araştırması yapmak, elde ettiği bilgileri bilimsel ve etik biçimde yazılı olarak sunabilmek. Bu bilgilerden yola çıkarak yeni düşünceler ve kendine özgü tasarımlar geliştirebilmek ve bu tasarımları uygulamaya geçirebilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uzmanlık alanıyla ilgili seçtiği konu kapsamında metodolojik araştırma yapabilmesi
2   Bölümün belirlediği Tez Yazım Kuralları kapsamında, araştırmasını kuramsal olarak oluşturabilmesi
3   Tez konusu kapsamında Yaratıcı ve özgün fikirlerini tasarıma dönüştürebilmesi ve problemleri çözebilmesi
4   Tezin uygulama aşamasında teknik sorunları çözebilmesi
5   Tezini ve uygulama çalışmasını; metodolojik yaklaşımla, etik değerlere uygun ve belirlenen sunum gününde jüri karşısında görsel hazırlık ile sözel olarak sunabilmesi ve savunabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

SRM 4111 - Staj

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tez konusunu belirlenmesi
2 Araştırma yöntemleri ve sunum teknikleri konusunda bilgilendirme
3 Araştırmaların kontrolü, metodolojik yönlendirmenin yapılması ve tez yazım kurallarının öğrenciye aktarılması
4 Uygulamaların çıkış noktasının belirlenmesi ve teknik çözümlemelerin yapılması
5 Eskiz ve tasarım aşamasına geçilmesi
6 Eskiz ve tasarım kontrolü
7 Tasarımların seçimi ve çözümlemelerin yapılması
8 Tasarım sürecinin sonuçlandırılması, Tüm projelerin eksiklerinin tamamlanması. Tasarım tartışmaları üretim sürecine geçiş.
9 Üretim aşaması ve tez metninin kontrolü
10 Üretim aşaması ve tez metninin kontrolü
11 Üretim aşaması ve tez metninin kontrolü
12 Üretim aşaması ve tez metninin kontrolü
13 Jüri değerlendirmesinde öğrencinden beklenen performans ile ilgili bilgilendirme yapılması
14 Tez jüri değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Öğrencinin Tez konusu ile ilgili literatür.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Kapsamında;

Danışman ve öğrenci; belirlenen tez konusunda bilimsel araştırma yöntemleri, metodolojik sunum, anlatım kriterleri ile ilgili görüşme yapması ve öğrencinin yönlendirilmesi, öğrencinin yaptığı araştırma doğrultusunda tez içeriğinin belirlenmesi ve bu kapsamda araştırmanın tamamlanması.
Tez konusu kapsamında belirlenen konunun tasarım sürecine geçilmesi ve ürüne dönüşmesi aşamasında, öğrenci ve danışmanın Bölüm kurulunca belirlenen kriterler doğrusunda koordineli çalışması.
Jüri öncesinde, kuramsal çalışma ve uygulama kapsamında hazırlanan tez metni, uygulama çalışmaları danışman tarafından değerlendirilerek son eleştiriler yapılır. Danışman; Jüri değerlendirmesinde öğrencinden beklenen performans ile ilgili bilgilendirme yapar ve öğrencinin jüriye eksiksiz gelmesi sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse katılmamış olmak, ders te istenilen yükümlülükleri yerine getirmemekte mazeret olarak kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halil.yoleri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 13.30 / 16.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Rapor hazırlama 1 140 140
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5