Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. AYNUR MAKTAL |
Dersi Alan Birimler |
Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencilere Hat sanatının zengin örneklerinin sergilendiği çeşitli alanlarda kitaplarda işlenen konular ve özelliklerinin edebi ve yazılış şekillerinin formül ve yazılış şekillerini içeren metin özelliklerini tanımlayabilmeyi çeşitlerine göre gruplandırarak yorumlamayı, öğretmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
M. Bedreddin YAZIR; Eski Yazıları Okuma Anahtarı,Ank.1971. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu derste, Hat sanatının yazma eserler ve kitaplarda yazı- yazı alanı bağlamında kullanıldığı örnekler ile ilgili, terminoloji, tarihçe, özellik ve ilgili kaynakça aktarılacaktır.Örneklemeler görüntülü sunumlar eşliğinde verilerek, alan araştırmasına dayalı ödev ve sunumlar derste ortak paylaşımla değerlendirilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavlarda sorulan soru adedine göre 100 tam not üzerinden yapılacak dağılım sınav öncesinde belirtilecek, yanıtlara göre hesaplanan puan toplamı değerlendirmeye alınacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse , ders planına göre ilgili konunun teorik anlatımı ve görüntülü örnekler eşliğinde başlanır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
02324129274 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|