DERS ADI

: TASARIM VE UYGULAMA II (KİRKİTLİ DOKUMALAR)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 6132 TASARIM VE UYGULAMA II (KİRKİTLİ DOKUMALAR) SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. GONCA KARAVAR

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Öğrencilere, tapestry ve goblen dokumaları ile bilgiler verilecektir. Ayrıca seçilecek bir tema çerçevesinde tapestry dokuma tekniğine uygun tasarımlar yapılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tapestry dokumaların tarihi ile ilgili bilgi sahibi olabilmesi,
2   Tapestry dokuma tekniği ile ilgili bilgi sahibi olabilmesi,
3   Seçilen bir konu ile ilgili özgün tasarımlar üretebilmesi,
4   Yaptıkları tasarımın ürün haline dönüşmüş şeklini öngörebilmesi,
5   Ortaya çıkan tasarım/tasarımları etkin bir şekilde sunabilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriği ve yapılacak çalışmaların anlatılması
2 Tapestry Dokumalar ile ilgili literatür taraması
3 Tapestry Dokumalar ile ilgili görsel malzeme araştırması
4 Tapestry Dokumaların dokuma tekniği ile ilgili bilgi aktarımı, slayt gösterimi
5 Tasarımı yapılacak konunun seçimi ve eskiz hazırlığı
6 Eskiz hazırlığı
7 Eskiz hazırlığı
8 Renk Eskizi Hazırlama
9 Renk Eskizi Hazırlama
10 Renk Eskizi Hazırlama
11 Renk Eskizi Hazırlama
12 Tasarımın renklendirilmesi
13 Tasarımın renklendirilmesi
14 Tasarımın renklendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Belkıs Acar BALPINAR: Kilim, Cicim, Zili, Sumak Türk Düz Dokuma Yaygıları. İstanbul 1982. 128 S.
Çetin AYTAÇ: El Dokumacılığı, Ankara 1989. THK Basımevi. 262 S.
Lütfi ÇETİN: Halıcılık Ders Notları. Isparta 1969. 17 S.
Elvan GÜLAL: Halı Dokuma Tekniği. Eskişehir 1991. 71 S.
Abdullah Gülcemal: Temel Kavramlarıyla Halı ve Desen Teknolojisi. Isparta 1997. 151 S.
Tapestry: Historical Sourcebook. Phaidon. 240 S.
Guy DELMARCHEL: Flemish Tapestry. Thames and Hudson.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tapestry dokumalar ile ilgili literatür taraması ve görsel malzeme araştırması yapıldıktan sonra, seçilen bir konu doğrultusunda tapestry tasarımı yapılacak.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Tas/Uyg/Pro
3 DKL DerseKatılım
4 BNS Başarı Notu ODV * 0.20 + PRJ * 0.60 + DKL * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Derste, tapestry dokumalar ile ilgili olarak yapılacak detaylı araştırma ve incelemenin ardından bir araştırma dosyası hazırlanacaktır. Daha sonra seçilen bir konu doğrultusunda tapestry tasarımı yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yaptığı ödevler ve projeler 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir. Derse Katılım başarı notunu %20 oranında etkileyecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %80 devam zorunludur. Atölye çalışması ağırlıklıdır. Özellikle tasarım uygulamaları ders süresi içerisinde tamamlanmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gonca.karavar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Tasarım Projesi 14 4 56
Sunum Hazırlama 2 15 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15555
ÖK.2545
ÖK.3544
ÖK.455
ÖK.555