Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Moleküler Tıp Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. ZAHİDE ÇAVDAR |
Dersi Alan Birimler |
Moleküler Tıp Doktora |
Dersin Amacı |
Hormonların genel yapıları ve özellikleri, kimyasal yapılarına göre sınıflandırılmaları, fonksiyonları, biosentezleri ve yıkımı, moleküler etki mekanizmaları, hormon reseptörleri ve aktivasyonlarında rol oynayan moleküler sinyal iletim mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmaktır. Bunun yanında hipotalamus, hipofiz hormonları, pankreas hormonları, adrenal hormonlar, gonadlar ve steroid hormonlar ve gastrointestinal hormonların fizyolojik ve patolojik süreçteki klinik önemini kavramak ve bazı olgular üzerinden sık görülen hormon defektlerini değerlendirmektir. Son olarak da hormon tayin yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Harper s Illustrated Biochemistry. Murray RK, Bender DA, Botham KM, Kennelly PJ, Rodwell VW. McGrawHill Lange, 28 th edition, 2009. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, interaktif yöntemlerle işlenecektir. Öğrencilerin, verilen kaynaklardan yararlanarak derse önceden okumuş olarak gelmeleri beklenmektedir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Kavrama, öğrenme, analiz etme, karşılaştırma, interaktif katılım |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
zahide.cavdar@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı günleri, Saat 12.30-13.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|