Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Eski Yazı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
ÖZKAN BİRİM |
Dersi Alan Birimler |
Hat Sanatı |
Dersin Amacı |
Dini ve sivil mimaride sabit ve hareketli hat yazılar bulunmaktadır. Kalemişi teknikleri ile yazı kalıbı hazırlama silkme işlemleri aşamaları yapılacak, sıvalı yüzeylerde bu teknikleri yapma becerilerinin geliştirmek bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ali Fuat Baysal : Yazı ve Tezyînâtıyla Edirne Eski Câmi, Edirne Valiliği Kültür Yayınları, , Edirne Kitaplığı:13, ISBN: 978-605-149-557-6, İstanbul, Şubat 2014. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1- Öğrencilere KalemişiTekniğiyle ilgili teorik bilgi görsel örneklerle desteklenerek verilir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
1-Araştırmaya yönlendirme teorik bilgilendirmenin pekiştirilmesini amaçlar. |
Değerlendirme Kriteri |
Değerlendirme yöntemlerine ilişkin açıklamalar aynı zamanda değerlendirme kriterleridir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse, ders planına göre ilgili konunun teorik anlatımı ve görüntülü çizim ve bizzat uygulama aşamaları icra edilerek başlanır. Dersin başlama saatinden sonra gelenlere yarım saat hak tanınır. Bundan sonra gelenler derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ozkan.birim@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Yok |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|