DERS ADI

: Çini Tasarımı III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEÇ 3001 Çini Tasarımı III ZORUNLU 4 4 0 10

Dersi Veren Birim

Eski Çini Onarımları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

HADİYE KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Eski Çini Onarımları
Eski Çini Onarımları
Çini Tasarımı ve Onarımı

Dersin Amacı

Öğrencilere, çini sanatında önemli bir yere ve öneme sahip merkezlerden olan Kütahya ve İznik çinilerinin yöntem, teknik ve üretim konuları kavratmak ve bu merkezlere ait çinilerin röprodüksiyonlarını yapmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İznik ve Kütahya çinilerini tanımlayabilmeleri,
2   İznik ve Kütahya da kullanılan form tiplerini tanıyabilmeleri,
3   İznik ve Kütahya nın özelliklerine göre tasarım ve form uygulama yapabilmeleri,
4   Aldığı projeyi seri olarak üretebilmeleri,
5   Aldığı projeyi uygulaması, araştırmaları, çizimleri ile sunum yapacak hale getirebilmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse ilişkin yayınların ve ders içeriğinin tanıtılması
2 iznik ve Kütahya Çiniciliği hakkında bilgi
3 İznik ve Kütahya çinilerinde kullanılan formlar ve özellikleri
4 İznik ve Kütahya çinilerinde renk, desen, form ilişkisi
5 İznik ve Kütahya çinilerinden yola çıkılarak hazırlanan formların uygulamaları
6 Formların üretiminde kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi
7 Formların modellerinin oluşturulması
8 Formların modellerinin oluşturulması
9 Modelleri oluşturulan formların kalıplarının alınması
10 Kalıpları alınan formların döküm çamuru kullanılarak çoğaltılması
11 Astarlama çalışmaları ve örnek çalışmalar
12 Bisküvi pişirimi
13 Sırlama
14 Proje sunum, genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Nurhan ATASOY, Julian RABY: Türkiye Ekonomi Bankası, 1989 , 384 S.
Gönül ÖNEY: Türk Çini Sanatı, yapı kredi yayınları , 160 S.
RIFAT ÇİNİ: Türk Çiniciliğinde Kütahya,Uycan Yayınları,İstanbul, 1991, 114 S.
Yardımcı kaynaklar:
Gönül ÖNEY, Zehra ÇOBANLI : İslam Mimarisinde Çini, Koleksiyon Yayınları, 160 S..
Suna ve İnan Kıraç Koleksiyonunda Kütahya Seramikleri. Yadigar-ı Kütahya. Şebnem Akalın - Hülya Yılmaz Bilgi. 1997, İstanbul,135 S.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğrencilere; İznik ve Kütahya çinileri hakkında bilgiler verir. Konuyla ilgili bilgi ve desenler tanıtılır.
2. Gözden geçirme ve sınıf tartışmaları
Her dersin başında öğrenci tarafından yapılan araştırmalar, istenilen form ve desenler gözden geçirilir.
3. Uygulamalar
Üretime geçiş sürecinde öğrenciler, alçı- kalıp, döküm, çini teknolojisi, dekor teknikleri ve bilgisayar destekli derslerin katkılarını üretim aşamasında kullanır. Öğrenci, uygulama sürecinin her aşamasında, öğretim elemanı eşliğinde teşvik edilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

- Hem kuramsal hem de uygulamalı bir ders olduğu için, derste işlenen ders notları ve uygulama kısmında verilen konunun öğrenci tarafından yapılan çizimler ve uygulamaları sonucunda bir dosya oluşturup, sunumu üzerinden puanlama yapılacaktır.

- Öğrenci katılımından elde edilecek puan,
(1) derslere katılım durumuna,
(2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalışmasına
(3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri


Proje değerlendirmesi öğrencinin yaptığı proje, sunum ve dosya 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse devam zorunluluğu %80 dir.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanacaktır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşürülür.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hadiye.kilic@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Sunum Hazırlama 14 5 70
Ödev Hazırlama 10 2 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 244

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.123535
ÖK.21245
ÖK.322234
ÖK.423125
ÖK.53