DERS ADI

: Çini Teknolojisi IV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEÇ 2004 Çini Teknolojisi IV ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Eski Çini Onarımları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

HADİYE KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Eski Çini Onarımları
Eski Çini Onarımları
Çini Tasarımı ve Onarımı

Dersin Amacı


Bu dersin amacı öğrencilere; Genel Seramik -Çini üretiminde kullanılan sırlar, seger formülü hesaplamaları, sırçalaştırma ve sır çeşitlerini öğrenmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üretimde kullanılan sır çeşitlerinin öğrenebilinmesi,
2   Seger formülü çözümünün öğrenebilmesi,Artistik sırlar yapılabilmesi,
3   Alkali ,kurşunlu borlu sırların özelliklerinin öğrenebilinmesi
4   Sırçalaştırmanın nedenleri ve yapımının öğrenebilmesi
5   Artistik sırların öğrenebilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Üretimde kullanılan sır çeşitleri
2 Seger formülü hesaplanması
3 Seger formülü hesaplanması
4 Reçetesi bilinen bir sırın segerinin hesaplanması
5 Reçetesi bilinen bir sırın segerinin hesaplanması
6 Kimyasal analizi bilinen bir sırın segerinin hesaplanması
7 Kimyasal analizi bilinen bir sırın segerinin hesaplanması
8 Sırça
9 Sırçalaştırma yöntemleri
10 Sırların renklendirilmesi
11 Sır Çeşitleri ve artistik sırlar
12 Seramik sırlarının çeşitli özellikleri
13 Seramik sırlarının çeşitli özellikleri
14 Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ateş ARCASOY: Seramik Teknolojisi, M.Ü. Güzel Sanatlar Yayınları 2 istanbul, 1983
Hüseyin TANIŞAN- Zeliha METE: seramik Teknolojisi ve Uygulaması,birlik Matbaası, söyüt 1988.
Güner SÜMER: Endüstiriyel Seramikler, Anadolu Üniversitesi yayınları,no 377,Eskişehir,1990
Yardımcı kaynaklar:
Yüksel ÖNEM :Sanayi madenleri,Yüksel Önem,Kozan ofset Mat. San. ve Tic. Ltd. Şti, Ankara, 2000
Seramik Astarları,Zehra ÇOBANLI:Anadolu üniversitesi Yayınları no:919, Eskişehir,1996


Diğer ders materyalleri:
Atilla Cengiz KILIÇ: Ders notları,




Diğer ders materyalleri:
Ders notları
web siteleri, Dergiler, Sempozyum kitapçıkları,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu derste program dahilindeki konular teorik olarak öğrenci katılımıyla laboratuarda teorik olarak işlenecektir. Gerekli durumlarda malzemeyi görsel olarak görebileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Teorik bir ders olduğu için ders notları ve kaynaklardan yararlanılacaktır. Ayrıca bir çini veya seramik sanatçısının hayatını ve eserlerini araştırma projesi olarak hazırlayacaklardır.

Değerlendirme Kriteri

Dersin değerlendirmesi; Ara sınav, proje ve Final olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


Ders Teorik işlendiği için dersin sonunda öğrencilerden ders hakkında bilgi geri dönüşümü alınacaktır. Bu da öğrenciye tüm ders boyunca konsantrasyonunu kaybetmemesi gerektiğini öğretecektir. Katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Bir sonraki ders konusu verilip ön hazırlık yapılması istenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hadiye.kilic@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1524213
ÖK.2552312
ÖK.322223
ÖK.433211
ÖK.522311