DERS ADI

: Seramik Sanatı Tarihi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SRM 3009 Seramik Sanatı Tarihi I ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı
Seramik
Seramik ve Cam

Dersin Amacı

Bu ders, Seramik ve Cam Tasarımı öğrencilerini, insanın seramik çamurunu şekillendirmeye başlamasından itibaren 20. yüzyılın başına kadar, kendi coğrafyamızda ve dünya genelinde seramik üretiminin geçirdiği değişim, gelişme ve yaratılan üsluplar üzerinden seramik sanatı tarihi hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünya genelinde ve bulunduğumuz coğrafyada seramik üretiminin geçirdiği teknik evrim hakkında genel bilgi sahibi olması
2   Dünya genelinde ve bulunduğumuz coğrafyada seramiğin biçim, bezeme ve işlev bakımından değişimi hakkında bilgi sahibi olması
3   Seramik sanatını etkileyen, kilometre taşı olmuş yöntem, üslup ve teknolojik değişimlerin kavranması
4   Seramiğin toplumsal yaşamla olan ilişkisinin kavraması
5   Seramik vasıtasıyla toplumlar arası sanatsal ve kültürel alışverişin kavranması beklenmektedir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve Seramik Sanatı tarihine giriş.
2 Anadoluda Neolotik dönem seramikleri.
3 Arkeoloji müzesine teknik Gezi
4 Anadoluda Kalkolotik dönem ve Tunç Çağı seramikleri.
5 Batı Anadolu ve Girit Seramikleri.
6 Klasik Dönem Yunan Seramikleri
7 Mısır ve Doğu Akdeniz Seramikleri
8 Vize Sınavı
9 Uzakdoğu Seramikleri
10 İslam Seramikleri
11 İslam Seramikleri
12 Anadolu Selçuklu ve Erken Osmanlı seramikleri
13 İznik Seramikleri
14 İznik Seramikleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Anadolu Kültür Tarihi-Ekrem Akurgal, World Ceramics- Robert Charleston, Ten Thousand Years of Pottery-Emmanuel Cooper, Selçuklu ve Beylikler Çağı Çinileri Rüçhan-Oluk Arış, İznik Pottery- Jhon Carswell, , Lüster Sevim Çizer, Seramik Yapıyoruz- Susan Peterson, Çeviri: Sevim Çizer.
Yardımcı kaynaklar: Kubad Abad Rüçhan Arık, İslam mimarisinde Çini- Gönül Öney, Chinese Ceramics - Laurie Barnes, Pengbo Ding, Jixian Li and Kuishan Quan,Kırmızı Figürlü Atina Vazoları-John Boardman, Siyah Figürlü Atina Vazoları-John Boardman, Seramik alanında süreli yayınlar
Diğer ders materyalleri:- Hocanın kişisel görsel arşivi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1 - Ders
Kronolojik bir sırayla görsellerle birlikte öğrenciye dersin anlatılması.
2. Teknik Gezi
İzmir arkeoloji müzesi ve o yıl için planlanmış bir başka müze veya arkeolojik alanda inceleme gezileri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Öğrencinin derste geçen temel kavram ve konuları ne kadar kavradığını ölçmek üzere dönem içinde yapılan bir vize ve dönem sonunda yapılan final sınavları.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1 Derslerin % 70 ine katılmak zorunludur
2 Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır
3 - Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sevim.cizer@deu.edu.tr
Tel: 232 4129180

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 13.30 / 16.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 59

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5