DERS ADI

: Geleneksel Canlandırma Teknikleri II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTC 3202 Geleneksel Canlandırma Teknikleri II ZORUNLU 1 2 0 4

Dersi Veren Birim

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

MARKUS BERGER

Dersi Alan Birimler

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Çizgi Film ve Animasyon

Dersin Amacı

Öğrencinin kendi özgün çizim tarzıyla oluşturduğu kısa hikayeye dayalı storyboard u animasyona dönüştürebilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kendine özgü çizim tarzını oluşturabilmesi,
2   Kısa animasyon senaryoları yazabilmesi,
3   Yazılı senaryoyu storyboard a dönüştürebilmesi,
4   Temel animasyon tekniklerine hakim olabilmesi,
5   Farklı tarzlarda ve stüdyolarda hazırlanmış animasyonlar hakkında kuramsal bilgi sahibi olabilmesi,
6   Alandaki yeniliklere açık olabilmesi ve onları takip edebilmesi,
7   Malzeme ve temel anlamda teknoloji/yazılım kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olabilmesi,
8   Zamanlama, stüdyoda çalışma ve iş disiplinine sahip olabilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seminer: Farklı tarz ve stüdyolara ait örnekler üzerinden animasyon ve animasyon tarihi hakkında genel bilgilendirme.
2 Seminer: Storybord ve çekim cetveli hazırlamaya dair örneklerle bilgilendirme. Süre olarak 1:00 dakikayı aşmayacak çizgi animasyon için hikaye ve storyboard çalışması.
3 Seminer: Temel animasyon teknikleri ve karakter hareketlendirmeye dair örneklerle bilgilendirme. Karakter hareketlendirme alıştırmaları. Hikaye ve storyboard çalışması sonlandırma.
4 Işıklı masada animasyon çizim çalışması.
5 Işıklı masada animasyon çizim çalışması.
6 Işıklı masada animasyon çizim ve line test çekimi.
7 Seminer: Stopmotion animasyon hakkında farklı tarz ve stüdyolardan örneklerle bilgilendirme. Kısa stopmotion uygulaması için hikaye ve storyboard çalışması.
8 Hikaye ve storyboard u hazır stopmotion uygulaması.
9 Basit görüntü montaj programları ve Photoshop programı yardımıyla, çekimi yapılan stopmotion ın birleştirilmesi ve değerlendirmesi.
10 Işıklı masada animasyon çizim çalışması ve line test çekimi.
11 Işıklı masada animasyon çizim çalışması ve line test çekimi.
12 Işıklı masada animasyon çizim çalışması ve line test çekimi.
13 Işıklı masada animasyon çizim çalışması ve line test çekimi.
14 Line test çekimlerinin montajlanması ve proje sonlandırma.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

The Animator's Survival Kit - Richard Williams
Timing for Animation - Harold Whitaker
Simplified Drawing: For Planning Animation - Wayne Gilbert
The Illusion of Live - Frank Thomas, Ollie Johnston

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Uygulamalar; stüdyo ortamında, slaytlı seminerler ve çizim çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKat./Performans
3 DJD DönemSonuJüriDeğ.
4 BSN Başarı Notu PR * 0.40 + DKL * 0.40 + DJD * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yok

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Teorik ders ve Uygulamalarda, Öğretim Elemanı tarafından bildirilen tüm kurallara uymak.
Derslere hazırlıklı gelmek.
Çalışma ve malzemeleri yanında getirmek.
Uygulamaları belirlenen zaman içinde tamamlamak.
Proje ve ödevleri belirtilen zaman içinde teslim etmek.
Stüdyo çalışmalarının en az %80 ine katılmak.
Her türlü kopya ve usulsüz alıntılar Üniversite Disiplin Yönetmeliğine göre cezalandırılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

markus.berger@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü dersten sonraki yarım saat.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Ders Anlatımı 14 1 14
Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesi için Sunum hazırlama 1 8 8
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 4 56
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8