DERS ADI

: Sağlık Kurumlarında Pazarlama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ODS 2003 Sağlık Kurumlarında Pazarlama SEÇMELİ 2 1 0 3

Dersi Veren Birim

Odyometri

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR.GÖR. OSMAN LEVENT AKAY

Dersi Alan Birimler

Odyometri

Dersin Amacı

Bu ders ile sağlık kurumlarında gözlemlenen pazarlama stratejilerinin neler olduğu ve nasıl uygulanacağı konusunda bilgi kazandırmak, aynı zamanda sağlıkta pazarlama karmasının nasıl oluşturulacağına dair bilgi oluşturmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sağlık kurumlarında pazarlamanın uygulanmasında karşılaşılan sorunları bilir.
2   Sağlık kurumları için pazarlamanın sağlayabileceği faydaları anlar.
3   Stratejik pazarlama yönetimini ve pazarlama stratejilerini öğrenir.
4   Duyarlı organizasyon özelliklerini bilir ve duyarlı olmak için yapılması gerekenleri ortaya koyar.
5   Sürekli değişen çevreye ayak uydurmada sağlık kurumlarının yapabileceklerini ve kullanabilecekleri stratejileri bilir.
6   Girişimci sağlık kurumlarının özelliklerini öğrenir.
7   İmajın ne olduğunu ve imajın nasıl yaratılacağını öğrenir.
8   Sağlık kurumları için müşteri yönetimini ve müşteri tatmin çalışmalarının nasıl yapılacağını öğrenir.
9   Sağlık kurumlarının çevreleriyle olan ilişkilerinin düzenlenmesinde sosyal pazarlama faaliyetlerinin nasıl kullanılacağını bilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazarlama ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi 1.1. Dersin amaç ve hedefleri 1.2. Pazarlamanın tanımı ve özellikleri 1.3. Sağlık kuruluşlarında Pazarlama gelişim süreci 1.4. Sağlık organizasyon yapılarında pazarlama uygulamaları
2 Hizmet pazarlaması ve sağlık hizmetlerinde pazarlamanın rolü 2.1. Hizmet Pazarlama tanım ve özellikleri 2.2. SH de Pazarlamanın özellikleri 2.3. SH de Pazarlamanın faaliyet alanları
3 Tüketici davranışları 3.1. Tüketici Davranış Süreçleri 3.2. Sağlık Sektöründe Davranış Yapıları
4 Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması 4.1. Pazar Araştırma Süreci 4.2. Temel Stratejiler
5 Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi 5.1. Planlama Süreci 5.2. Hedef Pazar Analizi 5.3. Sağlıkta Hedef Kitle Çözümlemesi
6 Büyüme stratejileri 6.1. Sağlık Sektöründe Pazar Payı 6.2. Sağlık Sektöründe Büyüme 6.3. Farklı Stratejiler
7 Stratejik Pazarlama Planlaması 7.1 Stratejik Pazarlama Süreci 7.2 Planlama
8 Sağlık hizmetleri pazarlamasında pazarlama karması elemanları 8.1 Pazarlama Karması Elemanları 8.2 Pazarlamada Yeni Karma Modeli
9 Sağlık hizmetleri pazarlamasında fiyatlama, dağıtım, tutundurma 9.1 Fiyatlama Süreci 9.2 Dağıtım Süreci 10.3 Tutundurma Süreci
10 Sağlık hizmetleri pazarlamasında yeni yaklaşımlar: İlişki pazarlaması ve müşteri ilişkileri yönetimi 10.1 İlişki Pazarlaması 10.2 Müşteri İlişkileri Yönetimi
11 Sağlık hizmetlerinde tüketici davranışları 11.1 Tüketici Tanımı 11.2 Sağlı Hizmetlerinde Tüketici Analizi
12 Pazarlama etiği - Markalaşma ve Marka Yönetimi 13.1 Marka Analizleri 13.2 Sağlık Hizmetlerinde Marka Olmak 13.3 Sağlık Hizmetlerinde Marka Olma Süreç Yönetimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tengilimoğlu, D., Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, 2014
Anadolu Ünv. Açık Öğretim Fakültesi Sağlık Kurumlarında Pazarlama, Eskişehir

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim Görevlisi ders sunumları, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS ArasınavTeo
2 FN Yarıyılsonu Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yoruma Dayalı Yazılı Sınav / Uygulamalı Ödev ve Sunum Çalışmaları

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, SHMYO Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları çerçevesinde yapılır ve değerlendirilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

levent.akay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi: 08.30 - 17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Sunum Hazırlama 2 5 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Proje Final Sunumu 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.65
ÖK.755
ÖK.855
ÖK.955