DERS ADI

: Etkili Anne Baba Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AED 5080 Etkili Anne Baba Eğitimi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HADİYE KÜÇÜKKARAGÖZ

Dersi Alan Birimler

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Anne-baba eğitimi programlarının amacını ve farklı kuramsal yaklaşımları bilme. Anne-baba eğitimi programı hazırlama, uygulama sürecine ilişkin bilgi ve becerilere sahip olma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etkili anne baba eğitimi programlarının amacını bilir.
2   Anne baba eğitim programı geliştirme yaklaşımlarını bilir ve karşılaştırabilir.
3   Anne-babalar için eğitim programı hazırlayabilir.
4   Anne-babalar için eğitim programı uygulayabilir.
5   Aile rehberliği ve danışmanlığı yaklaşımlarını bilir, karşılaştırabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Etkili anne-baba eğitiminin amacı, temel kavramlar
2 Anne-baba eğitiminde kuramsal yaklaşımlar
3 Anne-baba eğitiminde kuramsal yaklaşımlar
4 Aile eğitim programlarını inceleme
5 Kardeş eğitimi,temel kavramlar
6 Kardeş eğitim programları kuramsal yaklaşımlar
7 Anne-baba eğitim programı planlama
8 Öğrenci Sunumları ve Ödevleri
9 Anne-baba eğitimi programı hazırlama
10 Öğrencilerin hazırladığı, programları inceleme, tartışma
11 Öğrencilerin hazırladığı, programları inceleme, tartışma
12 Öğrencilerin hazırladığı, programları inceleme, tartışma
13 Öğrencilerin hazırladığı, programları inceleme, tartışma
14 Öğrencilerin hazırladığı, programları inceleme, tartışma
15 Final sunumları ve ödevlerin değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Moes, D. (1996). Parent Education and Parenting Stress. Koegel, R.L. & Koegel L.K. (Eds) Teaching Children with Autism- Strategies for Initiating Positive Interactions and Improving Learning Opportunities. London: Second Printing. 79-93.
2- Akkök, F., Sucuoğlu, B. (1990). Anne- Baba Rehberliği: Temel Becerilerin Kazandırılması. Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yay.
3- Acar, N.Voltan, (2001).Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri, Ankara, Nobel Yayın 3. Baskı.
4- Girli, A. (2004) Aile Eğitim Programları, İzmir: Işık Özel Eğitim Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminerler, grup çalışmaları, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, rapor Hazırlama ve/veya Sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

alev.girli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 2 15 30
Final Ödevi 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15553333333
ÖK.25553333233
ÖK.35553333333
ÖK.45553333233
ÖK.55553333333