DERS ADI

: Kompozisyon Armoni 4

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 2004 Kompozisyon Armoni 4 SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Kompozisyon

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans/Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MEHMET GİRGİN

Dersi Alan Birimler

Kompozisyon
Kompozisyon

Dersin Amacı

Öğrencilere çoksesli müziğe ait dört partili koro yazısı kullanarak, temel ve yan dereceler üzerinde üç sesli akor kurabilme ve yazabilme becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Şifreli Bas ve soprano partisi üzerinde şifreli/şifresiz dört partili armonik realizasyon uygulayabilir,
2   Kök ve çevrim durumunda dominant yedi ve dokuzlu akor kurarak, dört partili olarak yazabilir,
3   Barok, Klasik ve Romantik Dönem Müzikleri Üzerinde Stil Analizi yapabilir,
4   Barok, Klasik ve Romantik ve Empresyonist eserler üzerinde armonik analiz yapabilmesi ve elde ettiği bulguları şifrelendirerek açıklayabilir,
5   Caz Müziğindeki temel armonik yaklaşımı tanımlayabilir,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Koral Armonizasyon
2 Barok Dönem Müziği Stil Çalışmaları: Bach Barok stilde armoni, modülasyon, kadans, imitasyon ile çeşitleme kavram yöntemlerinin incelenmesi
3 Barok Stilde Soprano ve Bas Uygulamaları Barok stilde soprano ve bas çalışmaları
4 Klasik Dönem Müziği Stil Çalışmaları: Mozart Klasik stilde armoni, modülasyon, kadans, imitasyon ile çeşitleme kavram yöntemlerinin incelenmesi
5 Klasik Dönem Müziği Stil Çalışmaları: Beethoven Klasik stilde armoni, modülasyon, kadans, imitasyon ile çeşitleme kavram yöntemlerinin incelenmesi
6 Klasik Stilde Soprano ve Bas Uygulamaları Klasik stilde soprano ve bas çalışmaları
7 Romantik Dönem Müziği Stil Çalışmaları: Schumann Romantik stilde armoni, modülasyon, kadans, imitasyon ile çeşitleme kavram yöntemlerinin incelenmesi
8 Romantik Dönem Müziği Stil Çalışmaları: C. Frank Romantik stilde armoni ve kanon kavramı ile yöntemlerinin incelenmesi
9 Romantik Dönem Müziği Stil Çalışmaları: Brahms Romantik stilde armoni ve kanon kavramı ile yöntemlerinin incelenmesi
10 Romantik Dönem Müziği Stil Çalışmaları: Fauré Piyano yazısı, Armonik yapı ve çeşitleme tekniği ile melodik analiz
11 Caz Caz Armonisi
12 Empresyonist Dönem Müziği Stil Çalışmaları: Debussy Empresyonist stilde akora yabancı sesler, pedal sesi ve piyano yazısı incelemesi
13 Empresyonist Dönem Müziği Stil Çalışmaları: Ravel Empresyonist stilde akora yabancı sesler, pedal sesi ve piyano yazısı incelemesi
14 Ara Sınav
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sarly, Henry. Cours Pratique et Theorique d Harmonie, Schott, Brüksel
Dubois, Theodore. Traite d Harmonie, Theorique et Pratique, Heguel, Paris, 1921
Challan, Henri. 380 Basses et Chants donnes, A. Leduc, Paris, 1960
Bitsch, Marcel. Precis D Harmonie Tonale, A. Leduc, Paris, 1957
Desportes, Yvonnes. Precis d Analyses Harmonique, Heugel, Paris, 1948

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Ders anlatımı, armoni ile ilgili kurallar ve yöntemlerin öğretim elemanının dizekli sınıf tahtası üzerine yazdığı örneklendirmeler yolu ile sınıf ortamında her bir öğrencinin sırayla çeşitlendireceği uygulamalar ile yapılır.

Ödevler
Ödevler, derste uygulanan her konu ile ilgili, öğrencinin bir sonraki derse kadar konuyu pekiştirmesi için hazırlaması gereken öğretim elemanının verdiği yazılı uygulamalardan oluşur.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 FN Final
3 BNS FinalSonuBaşarıNotu AS * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonuBaşarıNotu AS * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar:
Dönem boyunca iki yazılı sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %100 ünü bu yazılı sınavlardan elde edecektir. Sorular, sınıfta işlenen konuları içerecektir. Öğrenciler, soruları her sınav sırasında öğretim elemanı tarafından dağıtılacak kâğıtlar üzerine cevaplayacaklardır.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar
Yazılı sınavlar öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan bilgi temelli yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.

Dersin Öğretim Dili

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 3 39
Vize sınavına hazırlık 1 4 4
Final sınavına hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.12212
ÖK.22212
ÖK.32212
ÖK.43313
ÖK.53313