DERS ADI

: Moda ve Tanıtım Fotoğrafı Projesi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 3026 Moda ve Tanıtım Fotoğrafı Projesi II SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SİMBER RANA ATAY

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf
Fotoğraf Bölümü

Dersin Amacı

Moda ve Tanıtım Fotoğrafını tanımlamak, estetik ve teknik olanakları araştırmak, tarihsel ve çağdaş örnekleri tanımak,interdisipliner ve metinlerarası bağlamda konsept geliştirmek, stüdyo ortamında ve kamusal alanda moda ve tanıtım projeleri gerçekleştirmek, katalog formunda sunmak ve diğer sunum mecralarını araştırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Moda ve reklam/tanıtım fotoğraf projesi oluşturabilme bilgisine sahip olabilmesi
2   Moda ve reklam/tanıtım fotoğraf projesi oluşturabilmesi için stüdyo düzenlemesi yapabilir
3   Moda ve reklam/tanıtım fotoğraf projesi oluşturabilmesi için gerekli araç gereç ve donanımları kullanabilir
4   Moda ve reklam/tanıtım fotoğraf projesi oluşturabilmesi için prodüksiyon sürecini planlayabilir
5   Moda ve reklam/tanıtım fotoğraf projesini katalog ve diğer şekillerde sunabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amacı ve kapsamı
2 Reklam fotoğrafının kapsamı
3 Tanıtım Fotoğrafının kapsamı
4 Stüdyo Fotoğrafının kapsamı
5 Konvansiyonel Stüdyo ortamı ve kamusal alan olanakları
6 Moda Fotoğrafı Projesinde öykü oluşturmak
7 Moda Fotoğrafı Projesinde metinler arası etkileşim
8 Moda Fotoğrafında konsept oluşturmak
9 Moda fotoğrafında prodüksiyon geliştirme
10 Stüdyo ortamında aksesuar ve çekim teknikleri
11 Stüdyo ortamında aksesuar ve çekim teknikleri
12 Moda kataloğu ve alternatif sunumlarını hazırlama teknikleri
13 Proje sunumları ve değerlendirme
14 Proje sunumları ve değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

T.Grill,M.Scanlon, (2003), Fotoğrafta Kompozisyon, (Ç:N.Sipahi), İstanbul:Homer Kitabevi,
Ürper O., (2012) Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, İstanbul:Say Yay,
Kazanjian D., and Bowles H. (2011), Vogue, Abrams, Chına,
Corbell T.(2001), Basic Studio Lighting , Amphoto Boks, New York: Tıme Lıfe Yıllıkları
Martineau P., Ritts H.(2012) L.A. Style, Getty Pub.,Italy
Harris M.(1993), Profesional Interior Photo, Reed Edu.And Pro. Pub.Ltd.,
Kasım M., (No Date) Reklam Fotoğrafçılığı, İstanbul:Çizgi Kitabevi
W.Kandinsky (1993), Sanatta Zihinsellik Üstüne, (Ç:T.Turan), İstanbul:Y.K.Y,
A.Friedman, J.F.Pile, F.Wilson, (1970) Interior Design, NewYork: American Elsevier Inc.
Lillian Garrett,( 1967) Visual Design,. NewYork: Robert E.Krieger Pub.Com
J.P.Montier, H.C.Bresson, (1995),The Artless Art,T and H, Paris:
Jenkins C., (1973)Photo Graphics, A Van Nostrand, , New York: Reınhold Book

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Moda ve Tanıtım fotoğrafçılığı mantığında iç ve dış mekanda fotoğraf çekim teknik ve yöntemlerinin kavranabilmesi.


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 2 28
Atölye uygulamaları 14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.135232323234
ÖK.24444444444
ÖK.35554444444
ÖK.444444452222
ÖK.5333434433333