DERS ADI

: Medya Estetiği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 3031 Medya Estetiği ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SADIK TUMAY

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf Bölümü
Fotoğraf

Dersin Amacı

Bu ders günümüz kültüründe Medya kavramının ve estetik niteliğinin algılanmasını ve okunmasını hedefler. Yanı sıra Medya Estetiğini tarihsel perspektifte inceler. Medya kavramının alt bileşenleri çerçevesinde açıklayıcı görsellerin değerlendirir. Medya
gerçeklik, medya-gündelik yaşam, reklam ve propaganda bağlamında eleştirel perspektiften değerlendirmeler yapılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Medya kavramının tanımlayabilme, tarihsel perspektifinde dönüşümünü görebilme, kavramın alt bileşenlerinin tanımlayabilme
2   2. Medya ve iletişim kavramlarını ve içeriklerini ilişkilendirebilme
3   3. İletişim, Haber, Enformasyon, Desenformasyon.., Medya ilişkilerini kurabilme
4   4. Medya kavramının propaganda teknikleri, sanatı ve reklamla olan ilişkilerinin dönüşümünü kavrayabilme
5   5. Medya Kitle Kültürü, Popüler Kültür ilişkileri ve işlevlerini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Medya Kavramı(Etimolojisi, Mitoloji, Tarihçesi, Kurumsallaşma, Tekelleşme,Sinema Tarihinden İlgili Örnekler Yurttaş Kane, Truman Show, Network, )
2 Medya ve İletişim Türleri
3 Kitle Kültürü, Popüler Kültür Ve İletişim Estetiği
4 Haber ve Medya(Haber Olma Kriterleri, Haber Yazımı, Haber Olmayı Engelleyen Koşullar..)
5 Haber ve Medya(Haber Olma Kriterleri, Haber Yazımı, Haber Olmayı Engelleyen Koşullar..)
6 Medya; Enformasyon, Desenformasyon,
7 Medya Fotoğraf ve Propaganda
8 Medya Fotoğraf ve Propaganda
9 Ara Sınav
10 Çağdaş Sanat Ready Made(hazır nesne) ve Medya
11 Çağdaş Sanat Postmodernizm ve Medya
12 Medya ve Kavramlar: İllüzyon, simülasyon, sanallık, yanılsama ve gerçeklik ilişkileri, farklar fotoğraf, sinema,resim, grafik, internet,Ütopya, Fantezi, Fantastik, Bilim Kurgu, güncel örneklemeler
13 Medya, Reklam, İmaj
14 Türkiyede medya ve yasal yapılanma, Etik Bilinci (Fikir Sanat Eserleri Kanunu,Basın Kanunu,Rtük,Bilişim Hukuku, Marka ve patent mevzuatı).Örneklemeler; resim, müzik, sinema, fotoğraf, tekstil

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Marshall McLuhanUnderstanding MediaArnheim, R. (1972). Art and Visual Perception, London: University Of California Press.
Barbier F,Bertho L. (2001). Medya Tarihi, (çev. K. Eksen), İstanbul: Okyanus Yayınları.
Sven Windahl - Denis McQuail,İletişim Modelleri ,Konca Yumlu, İstanbul, İmge Kitapevi,
Batur, E. (2007). Modernizmin Serüveni, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Baudrillard J. (1997). Tam Ekran, (çev. B. Gülmez). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Baudrillard J. (1998).Simülakrlar ve Simülasyon, (çev. O. Adanır). İzmir: D.E.Ü. Yayınları.
Bauman Z. (1998). Postmodern Etik,(çev. A. Turker), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
John B.Thompson, İdeoloji ve Modern Kültür: Kitle İletişim Çağında Eleştirel Toplum,(İbrahim Yıldız),Ankara, Dipnot Yayınları
Gianni Vattimo, Şeffaf Toplum, çev. Ümit Hüsrev Yolsal, Say Yayınları, 2012
Jean-Noël Jeanneney,Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi,(Çev:Esra Atuk),YKY,2009, İstanbul
Jussi Parikka,Medya Arkeolojisi Nedir ,Çev:Ebru Kılıç,Koç Üniversitesi Yayınları,2017, İstanbul
Armstrong, H. (2007). Grafik Tasarım Kuramı, (çev. M. Uslu), İstanbul: Espas Yayınları.
James Monaco ,Bir Film Nasıl Okunur - Sinema Dili, Tarihi ve Kuramı - Sinema, Medya ve Mültimedya Dünyası,Çev:Ertan Yılmaz, Oğlak Yayınları, 2014, İstanbul
Todd Gitlin,Media Unlimited,Henry Hold and Company LLC,2007, New York
Richard Campbell,Christopher Martin, Bettina Fabos, Media & Culture,Macmillan Higher Education, 2011,Boston New York
Marshall McLuhan, Understanding Media,MIT Press,
Quentin Fiore,Marshall McLuhan,The Medium is The Message, Gingko Press

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- İlgili literatür öğrencilere verilir.
2-Görsellerle ders konuları desteklenir.
3- Beyin fırtınası yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme yöntemi esas alınır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders saatlerine uymak ve dersle ilgili güncel faaliyetleri takip etmek

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Sadık Tumay
D.E.Ü Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü
02323016702
sadik.tumay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 15.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 40

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.144444
ÖK.2444343233
ÖK.312333355
ÖK.4233335543
ÖK.53332333