DERS ADI

: Fotoğraf ve Kompozisyon II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 1022 Fotoğraf ve Kompozisyon II ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SADIK TUMAY

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin, fotoğrafik ifade unsurlarını bilinçli kullanabilmesini, estetik unsurları değerlendirebilmesini ve önemli örnekler konusunda bilgi sahibi olmasını amaçlar. Fotoğraf çekerken çözümleyici, eleştirel ve yaratıcı düşünebilme, uygulayabilme hedeflenir. Bu doğrultuda uygulama yapılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fotoğrafik Kompozisyon tasarımının temel unsurlarını bilinçli kullanabilme
2   Fotoğrafik estetik etki unsurlarını görüp değerlendirebilme
3   Görsel düşünmenin kavramlarla ilişkilendirilmesinin fotoğrafik yaratıcılığına olan etkisini geliştirebilme
4   Fotoğraf üslubunu şekillendirecek farkındalık yaratabilme
5   Fotoğrafik tasarımlarda çözümleyici düşünüp ifade edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fotoğrafik Temel Tasarımda Estetik İfade ve Üslup
2 Fotoğrafik Temel Tasarımda Estetik İfade ve Üslup
3 Fotoğrafik Temel Tasarımda Estetik İfade ve Hareket
4 Fotoğrafik Temel Tasarımda Estetik İfade ve Hareket
5 Fotoğrafik Temel Tasarımda Estetik İfade ve Ritm
6 Fotoğrafik Temel Tasarımda Estetik İfade ve Uyum
7 Fotoğrafik Temel Tasarımda Estetik İfade ve Sadelik
8 Fotoğrafik Temel Tasarımda Estetik Etki ve Diğer Etkenler(Güzel,İyi, Doğru,Sevimli,Görkemli, Komik, Yüce etkiler)
9 Fotoğrafik Temel Tasarımda Biçim Unsurları(Ölçü,Oran, Denge, Aralık, Yön..)
10 Ara Sınav
11 Fotoğrafta Oran ve Orantı
12 Fotoğrafta Denge
13 Fotoğrafta Ölçü, Yön
14 Fotoğrafta mekan, mesafe

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Arnheim R.(1972). Art and Visual Perception, Londo: University Of California Pres.
Atalayer F. (1994). Temel Sanat Öğeleri, Eskişehir: And. Üni. Yayınları.
Berger J. (1995) Görme Biçimleri, (çev. Y. Salman). İstanbul: Metis Yayınları.
Bonitzer P.(2006). Kör Alan Ve Dekadrajlar, (çev. İ. Yaşar), İstanbul, Metis Yayınları.
Frost, L. (1998). The A-Z of Creative Photography, New York: Amphoto Books.
Genç A., Sipahioğlu A.(1990) Görsel Algılama, İzmir:Sergi Yayınevi.
Gökgöz A. (1985). Fotoğrafçılık, İstanbul: Odak Yayınevi
Grill,T., Scanlon M. (2003). Fotoğrafta Kompozisyon, (çev. N. Sipahi). İstanbul: Homer Kitabevi.
Güngör, Ş.(1994). Sinemada Görüntü Yönetmeni, Ankara:Kitle Yayınları.
Jenkins N.(1973). Photo Graphics, New York: A Van Nostrand, Reinhold Book.
Kandinsky W.(1993). Sanatta Zihinsellik Üstüne, (çev. T. Turan), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Garrett Lillian, 1967, Visual Design, NewYork, Robert E.Krieger Pub.Com.
Kılınç Levend, 2002, Fotoğraf Başlarken, Ankara, Dost Yayınevi
Friedman A., F.Pile J., Wilson F., 1970, Interior Design, NewYork, American Elsevier Inc.
Montier J.P., Bresson H.C., 1995, The Artless Art, , London: Thames & Hudson


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İlgili literatür takip edilir. Teori görsellerle desteklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1-Ara Sınav uygulaması yapılır. Değerlendirmede %40 ağırlıktadır.
2-Final sınavı %60 ağırlıktadır.

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme yöntemi esas alınır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders saatlerine uymak ve dersle ilgili güncel faaliyetleri takip etmek

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Sadık Tumay
D.E.Ü Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü
02323016702
sadik.tumay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 16.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Final Sınavı 1 8 8
Vize Sınavı 1 5 5
Proje Ödevi 1 15 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 51

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.134343343
ÖK.242433333
ÖK.32323232
ÖK.4444322333
ÖK.534333333