DERS ADI

: Egzersiz ve Beyin İşlevleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTR 6122 Egzersiz ve Beyin İşlevleri SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. BİRGÜL BALCI

Dersi Alan Birimler

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Amacı

Egzersiz ve fizyoterapi uygulamalarının merkezi ve periferal sinir sistemi üzerine biyolojik ve fizyolojik etki mekanizmalarını bilir, uygun tedavi programları planlayabilir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Nörolojik hasar sonrası izlenen nöroplastisite süreçlerini, beyindeki nöroanatomik sistemler ile ilişkilerinin ve reorganizasyonun biyolojik mekanizmalarını tartışabilir.
2   Egzersiz yaklaşımlarının merkezi ve periferal sinir sistemi üzerine etki mekanizmalarını bilir.
3   Nöral hasarlanma sonrası iyileşmeyi belirleyen faktörleri tanımlar.
4   Rehabilitasyon süreci ile iyileşme süreçlerinin etkileşimlerini izleyip sorunları tartışır
5   Egzersizin nörobiyolojik mekanizmalarını bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 EGZERSİZİN NÖROBİYOLOJİK ETKİLERİ
2 NÖRAL PLASTİSİTE MEKANİZMALARI
3 EGZERSİZ VE NÖRAL SİNYALLEME
4 EGZERSİZ VE DUYUSAL İŞLEMLEME
5 EGZERSİZ VE NÖRAL PLASTİSİTE
6 EGZERSİZ VE BİLİŞSEL İŞLEVLER
7 EGZERSİZ VE ÖĞRENME/BELLEK
8 EGZERSİZ VE ALGI-DİKKAT BOZUKLUKLARI
9 EGZERSİZ VE PSİKİYATRİK HASTALIKLAR
10 VİZUOSPASYAL STRATEJİLER
11 NÖROLOJİK FİZYOTERAPİ YAKLAŞIMLARININ NÖROBİYOLOJİK ETKİLERİ-TONUS BOZUKLUKLARI
12 NÖROLOJİK FİZYOTERAPİ YAKLAŞIMLARININ NÖROBİYOLOJİK ETKİLERİ-HAREKET BOZUKLUKLARI
13 NÖROLOJİK FİZYOTERAPİ YAKLAŞIMLARININ NÖROBİYOLOJİK ETKİLERİ-DUYU BOZUKLUKLARI
14 MERKEZİ VE PERİFERİK SİNİR SİSTEMİ HASARINDA İYİLEŞME MEKANİZMALARI
15 ÖZ DEĞERLENDİRME

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- Neuroscience, Purves D.
Yardımcı kaynaklar:
- Neuroscience; Exploring the brain; Bear MF.
- Cognitive Rehabilitation Manual: Translating Evidence-Based Recommendations into Practice (Volume 1); Haskins EC.
- Cognitive and Perceptual Rehabilitation: Optimizing Function, Gillen G.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

DEU kütüphanesi, elektronik dergi ve kitaplar, ilgili öğretim üyesinin yönlendirmesi doğrultusunda bilimsel akademik yayınlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 BNS Başarı PO


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme, ders içi sunum/katılım ve final sınavından oluşmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 2 6
Sunum Hazırlama 14 3 42
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1543
ÖK.25543
ÖK.3543
ÖK.45543
ÖK.55543