DERS ADI

: Seminer

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYH 6400 Seminer ZORUNLU 0 3 0 3

Dersi Veren Birim

Hemşirelikte Yönetim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ŞEYDA SEREN İNTEPELER

Dersi Alan Birimler

Hemşirelikte Yönetim Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin, literatür araştırması yaparak güncel ve mesleki konularla ilgili bilgi toplamasını, topladıkları bilgiyi sentezleyerek tartışmalarını amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Hemşirelikte yönetim alanındaki güncel gelişmeler ve kendi çalışmaları ile ilgili konularda ayrıntılı literatür araştırması yapabilme
2   2. Topladığı bilgileri sentezleyebilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme
3   3. Ulaştığı sonuçları alanındaki ve/veya alan dışındaki kişilere aktarabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Seminer konularının belirlenmesi
2 Literatür taraması
3 Literatür taraması
4 Literatür taraması
5 Literatür taraması
6 Rapor Hazırlama
7 Rapor Hazırlama
8 Rapor Hazırlama
9 Rapor Hazırlama
10 Rapor Hazırlama
11 Sunum ve tartışma
12 Sunum ve tartışma
13 Sunum ve tartışma
14 Sunum ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Ana kaynaklar:
1. Baykal ÜT., Türkmen EE. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014.
2. Koçel T. İşletme Yöneticiliği, Beta Baın Yayın, İstanbul, 2013.
3. Gilles D.E., Nursing Management A Systems Approach , Third Ed., Saunders, Philadelphia, 1994.
4. Hyett K., Nursing Management Handbook , Churchill Livingstone, 1988.
5. Kelly-Heidenthal, P. Nursing Leadership&Management , Thomson-Delmar, 2003.
6. Kron T., Gray A., The Management of Patient Care , Sixth Ed., Saunders Comp., 1987.
7. La Monica E., Nursing Leadership and Management an Experiential Approach , Wadsmorth Health Science, 2005.
8. Marriner-Torney A., Guide to Nursing Management and Leardership, Mosby, 1996.
9. Marquis B.L., Huston C.J., Leadership Roles and Management Function in Nursing , Third Ed., Lippinctt Williams&Wilkins, Philadelphia, 2000.
10. Rowland H.S., Rowland B.L., Nursing Administration Handbook , Sec.Ed., Aspen Pub., 1985.
11. Sulliv

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Grup tartışması

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin ders konularıyla ilgili her hafta derste tartışmak üzere getirdikleri teorik bilgi ve literatür katkıları ile ödev raporu değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Ders Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri:
Prof.Dr. Gülseren KOCAMAN
e-mail: gulseren.kocaman@deu.edu.tr
tel: 0-232-412-47 76
Doç. Dr. Şeyda SEREN İNTEPELER
e-mail: seyda.seren@deu.edu.tr
tel: 0-232-412-47-86

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra belirlenecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 0 0 0
Uygulama 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 5 5
Ödev Hazırlama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.35555555