DERS ADI

: DÖNEM DANSLARI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OPR 6047 DÖNEM DANSLARI I SEÇMELİ 1 1 0 4

Dersi Veren Birim

Opera Sanat Dalı Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SEDA AYVAZOĞLU

Dersi Alan Birimler

Opera Sanat Dalı Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Bu derste amaç, müfredat programı çerçevesinde akademik klasik bale eğitimini seviyelere göre ayırarak yıllara göre teknik ve artistik dağılımını incelemektir. Bu derste klasik bale tekniğinin içeriği, öğretilme yöntemleri, amaçları ve bunların arasındaki bağlar incelenmekte ve eğitim sürecinde yıllara göre teknik ve artistik eğitimin dağılımı uygulamalı olarak anlatılmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler koreografileri tek başına ve toplu halde icra edebilirler.
2   Gösterileri dönem, stil ve türlerine göre belirleyebilirler.
3   Hareketleri, dönemsel jest ve mimikler ile birlikte koordine edebilir.
4   Opera eserlerindeki, dansın ve performans sanatının, farklı rollerini toplumsal, tarihsel ve çağdaş bakış açılarıyla inceler
5   Opera eserlerindeki dönemsel dans gelişimi konusunda edinmiş olduğu teorik bilgileri pratik olarak kullanabilmesidir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders, müfredat, metodoloji ve değerlendirme hakkında genel bilgiler ve derse giriş.
2 Ortaçağda Tiyatro ve Şölenler
3 Geç Ortaçağ'da Tiyatro, Basse-Danse
4 Rönesansta Shakespeare ve Sosyal Dans Formları
5 Barok Dönemi Kraliyet Gösterileri: 14. Louis ve Moliére
6 Aydınlanma ve Ballet d'Action
7 Romantik Dönem
8 Opera Eserlerindeki Danslar (Maskeli Balo)
9 Opera Eserlerindeki Danslar (La Bohéme)
10 Opera Eserlerindeki Danslar (Don Giovanni)
11 Opera Eserlerindeki Danslar (Faust)
12 Opera Eserlerindeki Danslar (Eugene Onegin)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Çeşitli Opera Eserlerinin Program Kitapçıkları.
-Selma Jeanne Cohen,Dance As a Theatre Art: Source Readings in Dance History from 1581 to the Present, 1992.
-Gayle Kassing, History of Dance: An Interactive Arts Approach, Human Kinetics;2007.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, dans stüdyosunda aktif olarak öğretilir aynı zamanda basılı görsel yayınlar ve çeşitli ürünleri ile örneklenerek desteklenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin bireysel çalışma yeterliliklerini uzmanlık düzeyinde gerçekleştirmesi beklenir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

seda.ayvazoglu@deu.edu.tr
Phone:+90 232 441 90 09
Tel: 0 232 441 90 09

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı :12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 5 2 10
Sunum Hazırlama 5 5 25
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.135343345
ÖK.254424344
ÖK.32423544
ÖK.443334544
ÖK.522335531