DERS ADI

: Program Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar ve Modeller

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EPÖ 6021 Program Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar ve Modeller ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Programları ve Öğretim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HALE SUCUOĞLU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Programları ve Öğretim Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin program geliştirme alanındaki yeni yaklaşımları ve modelleri incelemelerini, program geliştirmede yeni yaklaşımların ve modellerin kuramsal yapısını irdeleyerek her bir yaklaşım ve model hakkında bilgi kazanmalarını ve program geliştirmede yurtiçi ve yurtdışında yapılmış araştırmaları takip edebilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Program geliştirme alanındaki yeni yaklaşımları ve modelleri açıklayabilme
2   Program geliştirme yeni yaklaşımların ve modellerin ilkelerini kavrayabilme
3   Yeni yaklaşımları ve temel ilkeleri program geliştirmede uygulayabilme
4   Program geliştirme alanındaki yeni yaklaşımları ve modelleri öğrenmeye istekli oluş.
5   Program geliştirme alanındaki yeni yaklaşımları öğretimin ve öğrenmenin temel ilkelerine göre irdeleyebilme.
6   Çağdaş program geliştirme yaklaşımlarının ve modelelerinin Türk Eğitim Sistemlerine uygulanabilirliğini tartışabilme.
7   Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslar arası alanyazını araştırmaya istekli oluş.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma
2 Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar
3 Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar
4 Program geliştirmeyle ilgili yaklaşımlar ve modeller
5 Program geliştirmeyle ilgili yaklaşımlar ve modeller
6 Program geliştirmeyle ilgili yaklaşımlar
7 Ara Sınav
8 Hedefi merkezi alan modeller
9 Hedefi merkezi alan modeller
10 Süreci merkezi alan modeller
11 Süreci merkezi alan modeller
12 Yeni yaklaşım ve modellerle ilgili araştırmalar
13 Yeni yaklaşım ve modellerle ilgili araştırmalar
14 Yeni yaklaşım ve modellerle ilgili araştırmalar
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Açıkgöz, K. Ü. (2002). Aktif öğrenme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
Bainer, P. L. & Metcalf, K. (1995). The act of teaching. New York: McRow-Hill.
Bloom, Benjamin S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: D. A. Özçelik Ankara: MEB Yayınevi
Bümen, N. (2002). Okulda çoklu zeka kuramı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Demirel, Ö. (Ed.) (2005). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: PegemA Yayınları.
Demirel, Özcan. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları.
Doğanay, A. (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri
Fidan, Nurettin. (1997). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Çoktan seçmeli sınav, Uzun cevaplı yazılı sınav, Ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1141444
ÖK.2531444
ÖK.3314111
ÖK.4111111
ÖK.5131111
ÖK.6111111
ÖK.7141444