DERS ADI

: Görsel Sanatlarda Dışavurumcu Anlatımda Otobiyografi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 6084 Görsel Sanatlarda Dışavurumcu Anlatımda Otobiyografi II SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CEMİLE ARZU AYTEKİN

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Görsel sanatların her türlü yeni dışavurumcu anlatımında ve çağdaş sanatsal dil yaratmada otobiyografinin ( özyaşam öyküsünün) yerini, önemini ve oluşturucu gücünü, çağdaş sanat ve kendilik kuramları ile,gerçek sanat örnekleri üzerinden tartışarak ve değerlendirmeler yaparak yeni sanatsal oluşumlarla (çağdaş, özgün sanatsal üretimler-sanat projeleri) kişiye yeni farkındalıklar kazandırma. Sanatsal dil yaratmada sanatının konusu kendi yaşamı olan modern ve postmodern sanatçıların kişisel mitolojilerini, sanatsal çalışmalarına yön veren olayları, kişileri, yaşantıları öz ve düzenli bir biçimde sunmak. Kişinin kendi varlığını tanımlayarak, biyografisini kendi sanatsal diline yerleştirmesini, çağdaş sanatsal üretimlere dönüştürebilmesini ve çağdaş sanat malzemeleri, teknikleri uygulamasını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Biyografi ve otobiyografiyi ve türlerini tanımlayabilir.
2   Öz yaşamı bir sanat objesi gibi yeni dışavurumcu anlatımda kullanabilir
3   Edebi bir alan olan Otobiyografi nin sanata katkısını bilir ve post- yapısalcı anlayışta otobiyografik sanat projelerinde çağdaş sanat materyalleri ve tekniklerini kullanabilir.
4   Bireysel mitoloji-yaşam ve sanat arasındaki sınırların eridiği çağdaş görsel sanat eserlerini çözümleyebilir.
5   Otobiyografi, özyaşam öyküsel çaba, anı ve kültürel unsurların, yaşam hakkında bilinenlerin çağdaş sanatta yapıbozuma uğratılmasını, yeniden kurmaca ve dışavurumunu postmodern sanatın yerli ve yabancı sanatçılarının eserleri üzerinden okuyabilir.
6   Proje temelli eğitim modeli ile kişinin kendi varlığını ve biyografisini kendi sanatsal diline yerleştirir-otobiyografik sanatsal proje üretimleri oluşturabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Biyografi ve Otobiyografi kavramları bilgisi tekrarı. Postmodern dönemde kişisel -özne/anti özne yaklaşımı ve plastik anlatımlar.
2 Proje 1: Biyografi Türlerine göre oluşturulmuş kişisel yaşam öyküsü kavramsal sanat uygulaması ve bir örnek çağdaş eser: I (Ben) üzerine yorum çalışması. 1. Aşama(sorunu belirleme) Biyografi Türleri -Sergileyici yaşamöyküsü -Yapısal (fictional) yaşamöyküsü
3 Proje 1 :Otobiyografik örnek çağdaş eser: I (Ben) üzerine yorum uygulaması. 2. Aşama(araştırma)
4 Proje 1- 3. Aşama(verilerin sunumu ve yorumu)ve sergileme. Proje 2ye giriş: Özyaşam öyküsel postmodern kişisel mit içeren yeni dışavurumcu uygulama .1. aşama (sorunu belirleme)
5 Proje 2 : özyaşam öyküsel ,kişisel mit içeren yeni dışavurumcu uygulama . 2. Aşama (araştırma-geliştirme) süreç dosyası oluşturma.
6 Postmodern sarsıntılı ve sıra dışı yaşamların sanatsal üretime dönüşümü: Britart İngiliz Sanat Grubu görsel sunumu.
7 Postmodern sarsıntılı ve sıra dışı yaşamların sanatsal üretime dönüşümü: Britart İngiliz Sanat Grubu görsel sunumu.
8 ara sınav ödev +ders
9 Sanatsal dilde sanatının konusu kendisi olan ünlü sanatçı: Tracy Emin ve otobiyografik sanatı üzerine sunum.
10 Postmodern Sanatta Kişisel Mitolojiler,Minörleşme, Biyografik Anlatımlar . Proje 2- 3. Aşama (verilerin analizi ve yorumu)ve sergileme.
11 Postmodern Sanatta Kişisel Mitolojiler,Minörleşme, Biyografik Anlatımlar ödev incelemesi. Proje 3- 1. Aşama (problemin belirlenmesi) otobiyografik çağdaş sanatsal dilde grup çalışması. (Disiplinlerarası yaklaşımla çağdaş estetik ve sanat )
12 Proje 3_-otobiyografik çağdaş sanatsal dilde grup çalışması.(fotografta yapısökümcü anlayış -Disiplinlerarası yaklaşımla çağdaş estetik ve sanat ) 2. Aşama (araştırma-geliştirme)
13 Proje 3-otobiyografik çağdaş sanatsal dilde grup çalışması. .3. aşama (verilerin sunumu ve yorumu)
14 Son değerlendirmeler ve proje çalışmaları üzerine atölye kritiği.
15 Final sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

101 Portre, Ünlü Resssamlar- Hayatları ve Eserleri. 60 Sonrası Sanat Akımları, Eğilimler, Resimde ve Heykelde Alternatif Arayışlar-Atakan, Sanatçı İmgesinin Oluşumu, Korkunun Güçleri-Kristeva, Bir Dinozorun Anıları-M.Urgan. Özdemir, E. 1994, Yazınsal Türler, Ümit Yayıncılık, Ank.,Art Today, New Perpectives in Painting, Sanatı Eleştirmek.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

seminer hazırlama, olgu sunumu ve tartışma, yaparak yaşayarak öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

devamlılık, süreç yönetimi, proje teknik ve içerik uygunluğu.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

arzu.aytekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 10 60
Sunum Hazırlama 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Proje Ödevi 1 4 4
Proje Final Sunumu 1 4 4
Proje Ödevi 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1543444454542
ÖK.244244555
ÖK.35424445452
ÖK.4542444534
ÖK.554245545
ÖK.655345545