DERS ADI

: Eski Türk Edebiyatı Nazım

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 6042 Eski Türk Edebiyatı Nazım SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MEHMET AKKAYA

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Şiirin oluşumu, yazılı ve sözlü kültürde kelimelerin fonksiyonlarını kavratmak. Türk şiirinin tarihi seyri içinde değişen şiir kurgularını tanıtmak. Klasik edebiyatta şiirin önemini kavratmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Şiirin oluşumunda kelimelerin fonksiyonunu bilir
2   Türk şiirinin tarihi süreçlerini bilir
3   Klasik edebiyatta şiirin önemini kavrar
4   Klasik edebiyatın şiir dili hakkında değerlendirmeler yapar
5   Nazım ve nesir dilini karşılaştırır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İslamiyet Etkisinde Türk Edebiyatı nda Nazım Özellikleri
2 İslamiyet Etkisinde Türk Edebiyatı nda Nazım Özellikleri
3 Klasik edebiyatın hazırlık evreleri
4 Klasik edebiyatın oluşumu
5 XV.yy ın sosyal ve edebi yapısı
6 Saray-şiir ilişkisi
7 Divan Edebiyatında edebi muhitler
8 Arasınav + course
9 XV. yy şairlerinden Ahmed Paşa nın şiir anlayışı ve şiir örnekleri
10 XV. yy şairlerinden Necati Bey in şiir anlayışı ve şiir örnekleri
11 XVI. yy ın sosyal edebi yapısı
12 XVI. yy şairlerinden Baki nin şiir anlayışı ve şiir örnekleri
13 XVI. yy şairlerinden Fuzuli nin şiir anlayışı ve şiir örnekleri
14 XVII. yy ın sosyal ve edebi yapısı ve Nef i nin şiirine bakış
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Arat, R. Rahmeti, Eski Türk Şiiri, Ankara, 1965.
İz, Fahir, Eski Türk Edebiyatında Nazım, İst., 1967.
Küçük, Sabahattin, Baki Divanı, Ankara,1994.
Macit, Muhsin, Divan Şiirinde Ahenk Unsurları, Ankara, 1996.
Şeyh Galib, Hüsn ü Aşk, Haz. Orhan Okay-Hüseyin Ayan, İstanbul, 1975.
Tarlan, A. Nihad, Necati Bey Divanı nı Tetkik, İstanbul, 1963.
Taqrlan, A. Nihad, Ahmed Paşa Divanı, İstanbul, 1966.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, işbirlikli çalışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

"Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği" dikkate alınmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine katılmak zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.akkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders öncesi ve sonrası 20'şer dakika

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.111112121
ÖK.211112121
ÖK.311112121
ÖK.411112121
ÖK.511112121