DERS ADI

: Spor ve Egzersizle Psikolojik Danışma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 6061 Spor ve Egzersizle Psikolojik Danışma SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Doktora adaylarının spor ve egzersizde psikolojik danışmaya ilişkin bilgilerini derinleştirmelerine, bu konuda becerilerini geliştirmelerine ve kullanmalarına yardımcı olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Spor ve egzersizde psikolojik danışma sürecinde etkili olan önyargıları kavrama ve çözümler getirebilme
2   Spor ve Egzersizde Beslenme bozuklukları, sakatlıklar, doping ve hap kullanımlarında psikolojik danışmaya ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme
3   Okullar ve spor kulüplerinde psikolojik danışma uygulamalarına ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme
4   Spor ve Egzersizde psikolojik Danışmada bütünsel modeller ve etkileşim teorilerine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme
5   Spor ve Egzersizde Psikolojik Danışma, test ve değerlendirmelere ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme
6   NLP (Neuro-Linguistic Programming)-Sinir Dilsel Programlanmaya ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel Kavramlar. Spor, egzersiz, psikoloji ve psikolojik danışma.
2 Psikodinamik model I
3 Psikodinamik model II
4 Davranışsal model I
5 Davranışsal model II
6 Bilişsel Model I
7 Bilişsel Model II
8 Vize
9 Humanistik model I
10 Humanistik model II
11 Spor ve Egzersizde Beslenme bozuklukları, sakatlıklar, doping ve hap kullanımlarında psikolojik danışma.
12 Okullar ve spor kulüplerinde psikolojik danışma uygulamaları
13 NLP (Neuro-Linguistic Programming)-Sinir Dilsel Programlanma
14 Spor ve Egzersizde Psikolojik Danışma, test ve değerlendirmeler
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hill, K. L. (2001). Frameworks For Sport Psychologists. Human Kinetics. IIIinois.
Etzel, E. F. Ferrante, A. P. Pinkney J. W. (1991). Counseling College Student-Athletes: Issues and Interventions. Fitness Information Tech. Morgantown.
Hackney, H. L. Cormier, L. S. (2001). The Professional Counselor. Allyn and Bacon, Boston.
Woolfe, R. Dyden, W. (1996). Handbook od Counseling Psychology. Sage Publication, London.
Brown, N. W. (1998). Psyhoeducational Groups. Accelerated Development, Philadelphia.
Nelson-Jones, R. (1995). The Theory and Practice of Counselling. Casell, London.
Anderson, M. (2000). Doing Sport Psychology. Human Kinetics, IIIinois.
Anderson, M. (2006). Sport Psychology in Practice. Human Kinetics, IIIinois.
Taylor, J. Wilson, G. (2005). Applying Sport Psychology. IIIinois: Human Kinetics.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Çoktan seçmeli testler, Homework

Değerlendirme Kriteri

Çoktan seçmeli testler, Homework

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkut.konter@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (Kütüphane araştırması, okuma çalışmaları) 13 4 52
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Sunum hazırlama 2 12 24
Ödev hazırlama 2 12 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 20 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.15555555
ÖK.25555555
ÖK.35555555
ÖK.45555555
ÖK.55555555
ÖK.65555555