DERS ADI

: İlkokul Öğretmenleri İçin Etkili İletişim Becerileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 6053 İlkokul Öğretmenleri İçin Etkili İletişim Becerileri SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Doktora adaylarının, Etkili İletişimin temelini oluşturan konularda bilgi edinme, beceri kazanma ve geliştirerek uygulamalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlköğretimde sözlü ve sözsüz İletişim Becerileri ve bunların bağlantılarını ve farklılıklarını doğru bir şekilde kavrama.
2   İlköğretimde Kişilerarası İletişim, Dinleme ve Empati Becerilerine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
3   İlköğretimde Etkili İletişimde Savunma Mekanizmaları ve Kendini Açmaya ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
4   İlköğretimde Etkili İletişimde Atılganlık-Girişkenliğe ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
5   İlköğretimde Etkili İletişimde Çatışma ve Çatışma Çözme- Arabuluculuğa ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
6   İlkköğretimde Etkili İletişimde Duygusal-Sosyal Zekaya ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
7   İlköğretimde Etkili İletişimde Aile İçi İlişkilere ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
8   İlköğretimde Okulda Kişilerarası İlişkiler ve İletişime ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kişilerarası ilişkilerin Temelleri
2 Kültür ve kişilerarası ilişkiler
3 Kişilerarası ilişkilerde algı ve benlik
4 Sözel mesajlar
5 Sözsüz mesajlar
6 Duygusal mesajlar
7 Ara Sınav
8 Sohbette mesajlar
9 Kişilerarası ilişkilerde aşamalar ve teoriler
10 Kişilerarası ilişkilerde gelişme ve bozulmalar
11 Kişilerarası ilişkilerde arkadaşlık, aşk, aile ve iş yeri
12 Kişilerarası çatışma ve çatışma yönetimi
13 Kişilerarası güç ve etki
14 Mizah, şakadan anlama ve gülme
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Berne,E.(1966). Principles of Group Treatment, , New York: Oxford university Press
Cihargir, Z. (2004). Kişilerarası iletişimde dinleme becerisi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Cüceloğlu,d.(1997).Yeniden İnsan İnsana,15.baskı, İstanbul:Remzi Kitapevi
Demiray, U. (2008). Etkili iletişim. Ankara: Pegem Akademi.
DeVito, J. A. (2009). The intercommunication book. Boston: Pearson Education, Inc.
Dökmen,Ü.(2010). İletişim Çatışmaları ve Empati, İstanbul:Remzi Kitapevi
Egan, G. (1975). The skilled hepler and interpersonal relating. California: Brooks Cole Publishing Company.
Egan,G.(2004). Yardım Becerileri Alıştırmaları/ Psikolojik Danışmaya Giriş Eğitim El Kitabı: Çeviren: Füsun Akkoyun,Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Hargie, O.D.W.(1997). The handbook of communication skills. London: Routledge.
Hortaçsu, N. (1997). İnsan ilişkileri. Ankara: İmge Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkut.konter@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Vize sınavına hazırlık 1 20 20
Final sınavına hazırlık 1 25 25
Sunum hazırlama 2 6 12
Diğer (Uygulama) 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (Kütüphane araştırması, okuma çalışmaları) 1 3 3
Vize sınavına hazırlık 6 12 72
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 176

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.123234434
ÖK.234444
ÖK.334444
ÖK.434444
ÖK.534444
ÖK.634444
ÖK.7
ÖK.843