DERS ADI

: Çağdaş Kimya Eğitimi ve Kimya Öğretmeni Yetiştirmede Yeni Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 6023 Çağdaş Kimya Eğitimi ve Kimya Öğretmeni Yetiştirmede Yeni Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÜLTEN ŞENDUR

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğretmen yetiştirmede izlenen tarihsel gelişimin ve gelişmiş ülkelerdeki öğretmen yetiştirme programları ile ülkemizdeki arasındaki benzerlik ve farklılıkların ortaya konulmasını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretmen yetiştirme sürecinin tarihsel gelişimini kavrayabilme
2   Öğretmen yetiştirme sürecinin tarihsel gelişimini değerlendirebilme
3   Gelişmiş ülkelerdeki öğretmen yetiştirme programlarını analiz edebilme.
4   Gelişmiş ülkelerdeki öğretmen yetiştirme programları ile ülkemizdekini karşılaştırabilme.
5   Ülkemizdeki öğretmen yetiştirme sisteminin sorunları hakkında farkında olabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretmenliğin Meslekleşme Süreci; Öğretmen Yetiştirmede Medrese Etkisi ve Bu Etkiden Çıkış;
2 Öğretmen Yetiştirmede Sistem ve Misyon Tartışmaları;
3 Cumhuriyet Dönemi Öğretmen Yetiştirme Anlayışı; Oluşturulan Okullar ve Sistemde Yaşanan Kırılmalar;
4 Gelişmiş Ülkelerde Öğretmen Yetiştirme Sistemleri (İngiltere örneği)
5 Gelişmiş Ülkelerde Öğretmen Yetiştirme Sistemleri ( Kanada örneği)
6 Gelişmiş Ülkelerde Öğretmen Yetiştirme Sistemleri (Hindistan örneği)
7 Gelişmiş Ülkelerde Öğretmen Yetiştirme Sistemleri (Japonya örneği)
8 Ara sınav
9 Gelişmiş Ülkelerde Öğretmen Yetiştirme Sistemleri (İspanya örneği)
10 Gelişmiş Ülkelerde Öğretmen Yetiştirme Sistemleri (Belçika örneği)
11 Öğretmen Yetiştirmede Yeniden Yapılanma Adı Verilen Süreç; Hedefi, Yapısı,
12 Öğretmen Yetiştirmede Yeniden Yapılanma Adı Verilen Süreç; Referansı ve Sorunları
13 Öğretmen Yetiştirmede Yeniden Yapılanma Adı Verilen Süreç; Geleceği
14 Türkiye de öğretmen yetiştirme sisteminin sorunları
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ataman, A. (1998). Eğitim fakültelerinin yeniden yapılanmasının düşündürdükleri. Eği¬tim Yönetimi, 4(15), 263-270.
Ayas, A.(2005). Eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması süreci: karşılaşılan so¬runlar ve çözüm önerileri. M. Özbay (Ed.), Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapı¬landırmanın Sonuçları ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu (s. 157-171) içinde. Ankara: Gazi Üniversitesi.
Binbaşıoğlu, C. (1995). Türkiye de eğitim bilimleri tarihi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı
Kimya Öğretimi, Öğretmen Eğitimi Dizisi, YÖK/Dünya Bankası, 1997, Ankara
Duman, T. (2005). Türkiye de öğretmen yetiştirmenin tarihçesi. M. Özbay (Ed.), Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Öğretmen Yetiştirme Sem¬pozyumu (s. 61-82) içinde. Ankara: Gazi Üniversitesi.
Öztürk, C. (1996). Atatürk devri öğretmen yetiştirme politikası. Türk Tarih Kurumu, An¬kara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, düz anlatım, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulten.sendur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 3 10 30
Sunum Hazırlama 3 10 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14444
ÖK.24444
ÖK.34444
ÖK.44444
ÖK.54444