DERS ADI

: Dil Felsefesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 6074 Dil Felsefesi SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Genel Dilbilim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ÖZGE CAN ERDOĞAN

Dersi Alan Birimler

Genel Dilbilim Doktora

Dersin Amacı

Dilbilim Kuramları'na temel olan felsefi bakış açılarını anlamak için Platon'dan Chomsky'ye uzanan bir yelpazede dil üzerine yapılan akıl/uslamlama sureci hakkında bilgi sahibi olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dil felsefesi tartısmaları hakkında genel bilgi edinme
2   Dil felsefesini mantıkçı paradigma cercevesinde öğrenme
3   Dil felsefesini Gundelik Dil Paradigması çerçevesinde öğrenme
4   Dil felsefesini II.Wittgenstein'da Gramer Paradigması cercevesinde öğrenme
5   Dil felsefesindeki Klasik anlayışla modern anlayışı karşılatırabilme becerisi edinme.
6   Dilin türeyişii ve işleyişi hakkında felsefi yorum yapabilme becerisi kazanma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Felsefenin Dile yaklaşımı ve Dil Olgusu
2 Antikçağ Felsefesinde Dil
3 Antikçağ Felsefesinde Dil
4 Ortaçağ Felsefesinde Dil
5 Ortaçağ Felsefesinde Dil
6 Yeniçağ Felsefesinde Dil
7 Yeniçağ Felsefesinde Dil
8 Arasınav
9 Yakınçağ Felsefesinde Dil
10 Dil Felsefesinde Mantıkçı paradigma
11 Dil Felsefesinde Gündelik Dil Paradigması
12 Dil Felsefesinde 2. Wittgenstein'da Gramer Paradigması
13 Günümüzde Dil Felsefesi
14 Ülkemizde Dil Felsefesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Altınörs, Atakan (2015) Dil Felsefesi Tartışmaları: Platon'dan Chomsky'e. BilgeKültür Sanat.

2. Barber, A. (2003). Epistemology of language.

3. Heidegger, M. (1971). On the way to language (p. 1). New York: Harper & Row.

4. Katz, J. J. (1985). The philosophy of linguistics.

5. Lepore, E., & Smith, B. C. (2006). The oxford handbook of the philosophy of language.

6. Parret, H. (Ed.). (1976). History of linguistic thought and contemporary linguistics. Walter de Gruyter.

7. Searle, J. (2011). Söylemek ve Anlatmaya Çalışmak. Çev: RL Aysever), Ankara: Bilgesu Yayıncılık.

8. Stawarska, B. (2015). Saussure's philosophy of language as phenomenology: Undoing the doctrine of the course in general linguistics. Oxford University Press, USA.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Konu ile ilgili okumalar ve sunum

2.Örneklerle anlatım/tartışma

3.Soru/cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öç 1-6 Yapılan toplu ve bireysel okumaların değerlendirilmesi üzerine kuram odaklı epistemolojik sorular ve olası yanıtları üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Derslerin %80 ine katılım zorunludur.

2.Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
3.Ara sınav, ödev ve final sınavında kopya ve aşırma (intihal) girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Özge CAN
Edebiyat Fakültesi B Blok
0 (232) 412 8633
ozge.can@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 09:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 1 3 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 14 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 3 20 60
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 215

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.555
ÖK.655