DERS ADI

: Türk-İslam Edebiyatı Eserlerinde Üslup-Tür ve Şekil Bilgisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 6137 Türk-İslam Edebiyatı Eserlerinde Üslup-Tür ve Şekil Bilgisi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ NESRİN SOFUOĞLU

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Doktora

Dersin Amacı

Edebî eserin temel unsurları olan üslûp, tür ve şeklin mahiyeti ve niteliklerini anlamak. Uygulamalı çalışmalarla farklı şâir ve dönemlerin üslûplarındaki ayırt edici özellikleri tespit ve tahlil edebilme bilgi ve becerisini kazanma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   "Üslup" kavramının anlamını ve kapsamını bilir.
2   "Tür" kavramının anlamını ve kapsamını bilir.
3   "Şekil" kavramının anlamını ve kapsamını bilir.
4   Farklı dönemlere ait metinlerin üslup, tür ve şekil özelliklerini ayırabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk İslam Edebiyatı manzum ve mensur eserler
2 Türk İslam Edebiyatında üslûp nedir
3 Türk İslam Edebiyatında teşekkül eden üslûplar ve bu üslupların öncüleri.
4 Türk İslam Edebiyatında teşekkül eden üslûplara ait örnek metinler.
5 Türk İslam Edebiyatında tür nedir
6 Türk İslam Edebiyatında teşekkül eden türler ve bu türlerin öncüleri.
7 Türk İslam Edebiyatında teşekkül eden türlere ait örnek metinler.
8 ARA SINAV
9 Türk İslam Edebiyatında şekil nedir
10 Türk İslam Edebiyatında teşekkül eden şekiller ve bu şekillerin öncüleri.
11 Türk İslam Edebiyatında teşekkül eden şekillere ait örnek metinler.
12 Mensur eserlerde üslûp, tür ve şekil
13 Tekke ve tasavvuf edebiyatında üslûp, tür ve şekil
14 Türk Halk edebiyatında üslûp, tür ve şekil

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Köksal, Fatih, Klasik Türk Şiiri Araştırmaları.
Babacan, İsrafil, Klasik Türk Şiirinin Son Baharı Sebk-i Hindi.
Dilçin, Cem, Divan Şiiri ve Şairleri Üzerine İncelemeler.
Kurnaz, Cemal, Osmanlı Şair Okulu.
Tarlan, Ali Nihat, Prof. Dr. Ali Nihad Tarlan'ın Makalelerinden Seçmeler.
Tarlan, Ali Nihat, Edebiyat Meseleleri.
Aça, Mehmet-Gökalp, Haluk-Kocakaplan İsa, Tür ve Şekil Bilgisi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma, Okuma, Soru- Cevap, Anlama, Anlatma ve Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nesrin.yalcin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 16:00 - 18:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 27 27
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.14
ÖK.254
ÖK.355
ÖK.45