DERS ADI

: Sanat ve Estetik III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 6220 Sanat ve Estetik III SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ŞENAY ÖZGÜR YILDIZ

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Doktora

Dersin Amacı

Sanat çok karmaşık ve çok yanlı bir fenomen olduğu için anlaşılması da kolay değildir. Bu nedenle anlaşılıp yorumlanabilmesi için sanatın özünü oluşturan unsuların iyice saptanıp bilinmesi gerekmektedir. Bu konularda kazanılan bilgi ve bu bilgiyi yorumlama becerisi öğrencinin Sanat olgusunu daha iyi anlamasını ve bu alanın ürünlerine doğru yaklaşıp, onları doğru bir şekilde kavramasını sağlayacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel ve kültürel çevreyi bir bütün olarak algılar ve geniş bir perspektiften değerlendirir.
2   Sanat olgusunu kavrar ve bu alanın ürünlerine doğru yaklaşıp, onları doğru bir şekilde yorumlar.
3   Aanıyla ilgili sorunu belirler, çözüm yollarını alternatifleriyle projelendirir.
4   Estetik ve sanat felsefesinin genel özelliklerini ifade eder. Sanatın bilgi ile olan ilişkisini tartışabilir. Çağdaş sanat ve estetik anlayışı konusunda tartışabilir.
5   Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme becerisini kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sanatta Varlık Katmanları
2 Aynı Konunun Devamı
3 Sanatın Nesneleri
4 Eurytmik Öğeler
5 Aynı Konunun Devamı
6 Estetize Edilmiş Doğu Batı İkilemi
7 Arabesk ve Sanat
8 Arasınav
9 Sembolik Form Olarak Sanat
10 Aynı Konunun Devamı
11 İzlenimci Felsefe ve Sanat
12 Aynı Konunun devamı
13 Sanat ve Eğitim
14 Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Croce, B., İfade Bilimi ve Genel Linguistik Olarak Estetik (Çev. İ. Tunalı), Ankara 1983.
2. Kant, I., Yargı Yetisinin Eleştirisi, (Çev. A. Yardımlı), İstanbul 2011.
3. Yolcu, E. Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Ankara 2004.
4. Yetkin, S.K., Estetik Doktrinler, Ankara 1972.
5. Işık, E., Sanat ve Bilgi İlişkisi, A. Schopenhauer ve M. Haidegger in Sanat Görüşleri, Bursa 2005.
6. Cömert, B., Groce nin Estetiği, Ankara 2006.
7. Heidegger, M., Sanat Eserinin Kökeni, (Çev. F. Tepebaşlı), Ankara 2011.
8. Merleau-Ponty.M., Algının Fenomolojisine Önsöz, (Çev. M. Altık), İstanbul 1994.
9. ___________, Göz ve Tin, (Çev. A. Soysal), İstanbul 1996.
10. Lenoir, B. , Sanat Yapıtı, (Çev. A. Derman), İstanbul 2005.
11. Adorno, T., W., Aesthetic Theory, London 2004.
12. Konularla ilgili muhtelif makaleler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru-cevap, tartışma, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler analitik araştırma yöntemi uygulama yetisini geliştirerek eleştirel bakış açısı kazanırlar.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

senay.ozgur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 25 25
Kitap Okuma 2 7 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.15
ÖK.245
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.5444