DERS ADI

: Din Felsefesinde Dini Tecrübe ve Vahiy

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6216 Din Felsefesinde Dini Tecrübe ve Vahiy SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MEHMET TÜRKERİ

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Üç büyük monoteist dinin dayanağını oluşturan vahiy olgusunun ne anlama geldiğini ve mucizelere inançla ne anlatılmak istendiğini tahlil etmek. Vahiy ve mucizelere inancın epistemolojik, metafizik, psikolojik ve ahlaki imkânlarını değerlendirmek. Vahiy ve mucize arasında kurulmaya çalışılan ilişkinin nasıllığını unsurları bakımından tahlil ederek felsefi sorgulama yöntemini pekiştirmek.
Mistisizm ve dini tecrübeyle ilgili bilgi verilip çeşitli tahlil ve değerlendirmelerin tanıtılması; Mitoloji ve hurafelerden uzak bir din fikrinin nasıl ortaya çıkacağı yönünde bir kanaat oluşturulması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Vahiy ve mucize kavramı hakkında genel bir bilgiye sahip olur.
2   Vahiy ve mucizenin epistemolojik, ahlaki, metafizik, psikolojik, sosyal ve ahlaki imkânı hakkındaki düşünceleri öğrenir ve meselenin ortaya çıkaracağı ya da çıkardığı problemleri analiz edebilir.
3   Bilim ile mucizeler arasında nasıl bir ilişkiselliğin kurulduğunu anlar.
4   Öğrenci, dersin sonunda dini ve mistik tecrübenin mahiyeti; yapısal ve işlevsel özellikleri,
5   Mantıksal statüsü, inanç değeri gibi konular hakkında fikir sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Vahiy Kavramı ve Neliği (Genel Vahiy, Özel Vahiy ve Vahyin Unsurları)
2 Vahyin Epistemolojik İmkânı (Natural Teoloji ve Vahiy, Bir Bilgi Kaynağı Olarak Vahiy)
3 Vahiy ve Dil Problemi
4 Vahyin Metafizik İmkânı (Felasife'nin Vahiy Anlayışı ve Gazali'nin Eleştirisi)
5 Hıristiyan Vahiy Telakkisi ve Logos Anlayışı
6 Dini Tecrübe ve Vahiy
7 Amaçları ve Unsurları Bakımından Vahiy ve Mucize Karşılaştırması
8 ARA SINAV
9 Dini ve mistik tecrübenin mahiyeti.
10 Sezgi ve dini tecrübe.
11 Dini ve mistik tecrübede pragmatik unsurlar.
12 Dini ve mistik tecrübenin inanç açısından değeri.
13 Dini ve mistik tecrübede sübjektiflik ve objektiflik sorunu.
14 Dini ve mistik tecrübenin ahlaktaki rolü.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Aydın Işık, Bir Felsefi Problem Olarak Vahiy ve Mucize, Elis Yay., Ankara, 2006.
2. Richard Swinburne, Mucize Kavramı, Çev. Aydın IŞIK, İz Yayıncılık, İstanbul, 2009.
3. Recep Kılıç, Modern Batı Düşüncesinde Vahiy, A. Ü. İlahiyat Fakültesi Yay., Ankara, 2002.
4. Zeki Duman, Vahiy Gerçeği, Fecr, Yayınları, Ankara, 1997.
5. M. W. Watt, Modern Dünyada İslam Vahyi, Çev. Mehmet AYDIN, Hülbe Yay., Ankara, 1982.
6. Latif Tokat, Dinde Sembolizm, Elis Yay., Ankara, 2004.
7. W. Stace, Mistisizm ve Felsefe
8. Cavit Sunar, Mistisizm'in anahatları.
9. W. James, The Varieties of Religious experiences.
10. A. Latif Tüzer, Dini tecrübe ve Mistisizm.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler Din Felsefesinin temel konu ve problemlerinden biri olan "vahiy" ve "mucize"nin imkânı hakkında kavrayıcı bilgilere ulaşır ve felsefi düşünme yöntemini geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.turkeri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 15:00 - 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 9 117
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 185

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1544545
ÖK.2544545
ÖK.3544545
ÖK.4544545
ÖK.5544545