DERS ADI

: BLOK 6 (Program Değerlendirme)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEG 5018 BLOK 6 (Program Değerlendirme) ZORUNLU 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BERNA MUSAL

Dersi Alan Birimler

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Program değerlendirme yaklaşımlarının gözden geçirilmesi, eğitim programlarının değerlendirilmesine yönelik ölçüm gereçlerinin, kriterlerinin hazırlanması, verilerin değerlendirilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Program değerlendirme tanım ve ilkelerinin açıklayabilme
2   Program değerlendirme yaklaşım tanımlayabilme
3   Program değerlendirme modellerini tanımlayabilme
4   Tıp eğitiminde yaygın kullanılan program değerlendirme modellerini tanımlayabilme
5   Program değerlendirme uygulama basamaklarını tanımlayabilme
6   Program değerlendirme planı hazırlayabilme
7   Program değerlendirmede kullanılan nicel yöntemleri tanımlayabilme
8   Program değerlendirmede kullanılan nitel yöntemleri tanımlayabilme
9   Tıp eğitiminde akreditasyon tanım ve ilkelerini açıklayabilme
10   Türkiye deki tıp eğitimi akreditasyon sürecini tartışabilme
11   Program değerlendirme örneklerini inceleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Program değerlendirme tanım ve ilkeleri Program değerlendirme yaklaşımları Program değerlendirme modelleri Tıp eğitiminde yaygın kullanılan program değerlendirme modelleri
2 Kirkpatrick değerlendirme düzeyleri Logic model CIPP model Hedefe dayalı ve tüketici yönelimli program değerlendirme yaklaşımları Program değerlendirme uygulama basamakları
3 Program değerlendirmede kullanılan nicel yöntemler Program değerlendirmede kullanılan nitel yöntemler Program değerlendirme planı Örnek bir program üzerinden program değerlendirme Tıp eğitiminde akreditasyon tanım ve ilkeleri Türkiye'deki tıp eğitimi akreditasyon süreci
4
5

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Braskamp LA, Ory JC (1994) Assessing Faculty Work. Enhancing Individual and Institutional Performance. Jossey Bass, Inc., Publishers, San Francisco.
Currıculum 2000 Program Evaluatıon Study Group Fınal Report. Southern Illinois School of Medicine, Springfield, Illinois, U.S.A.
Demırel O (2002) Kuramdan Uygulamaya: Egitimde Program Gelistirme . 4.baskı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Hutchınson L (1999) Evaluation and researching the effectiveness of educational interventions. British Medical Journal, 318, 1267-1269.
Kırkpatrıck DL (1998) Evaluating Training Programs. 2nd Ed. San Francisco: Berret-Koehler Publishers, Inc.
Logıc Model Development Guıde (2001). Michigan: Kellog Foundation.
Mcneil JD (1996) Curriculum: A Comprehensive Introduction. 5th Ed. Harper Collins College Publishers.
Mennın SP. Program Evaluation in Medical Education (workshop text). 3rd Turkish Medical Education Congress. April 12-16, 2004, Sanliurfa, Turkey.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Makale saati
Uygulama
Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + FN*0.40
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + BUT*0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 üzerinden minimum 75 puan (CB) almak

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.musal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba 14-16

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 16 2 32
Uygulama 2 3 6
Örnek olay çalışması 3 3 9
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 10 30
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75
ÖK.85
ÖK.95
ÖK.105
ÖK.115