Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tıbbi Bilişim Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. EMEL KURUOĞLU KANDEMİR |
Dersi Alan Birimler |
Tıbbi Bilişim Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bilgisayarlı İstatistik ve Veri Analizi (Computational Statistics & Data Analysis) dersinin amacı, Tıbbi Bilişim anabilim dalı yüksek lisans öğrencilerine, istatistik ve veri analizi konularının bilgisayarlı uygulama bilgi ve becerisinin kazandırılmasıdır. Ayrıca bu ders öğrenciye bilgisayar ve istatistiği uygulamalı olarak öğreterek; araştırmalardan elde edilen yığınlarla verinin bilgisayar aracılığı ile kolayca analiz edilmesini hedefler. Veri analizi için MATLAB, SAS, R ve istatistik yazılımları kullanımı üzerinde durulacak özellikle MATLAB ile temel veri analizi ve istatistiksel yöntemler, teoriye çok fazla girmeden bir uygulayıcı bakış açısıyla verilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum/ders anlatımı ve etkileşimli tartışma. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %70'ine devam zorunludur. Derste anlatılan konuları içeren haftalık ödevler verilebilir ve bu ödevler toplanarak değerlendirilebilir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Fakültesi Bilgisayar Bilimleri / İstatistik Bölümü |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|