DERS ADI

: Eski Anadolu Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 2035 Eski Anadolu Tarihi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. MURAT KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Tarih
Tarih (İÖ)

Dersin Amacı

Paleolitik Çağın başlangıcından Demir Çağının sonuna kadarki Anadolu tarihini arkeolojik ve epigrafik verilerin ışığında işlemek dersin amacını oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dersin içeriği ile ilgili kaynakça bilgisine sahip olabilir
2   Konuyla ilgili başlıca kavramları ve olguları tanımlayabilir
3   İnsanoğlunun evrimini açıklayabilir
4   Prehistorik zamanı çağlara ayırırken kullanılan sistemleri öğrenebilir
5   Temsil ettikleri zaman dilimine göre Anadolunun belli başlı yerleşimleri belirtebilir
6   Tunç Çağında Anadolunun kültürel, siyasi ve sosyo-ekonomik yapısını kavrayabilir
7   İ.Ö. 1. binde Anadolu uygarlıklarının gelişimini ve Batı dünyasına olan etkilerini değerlendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kapsam ve Kaynaklar
2 Paleolitik Çağda İnsanın Evrimi ve Neolitik Çağa Geçiş Süreci
3 Neolitik ve Kalkolitik Çağlar
4 Tunç Çağı
5 Anadolunun Eski İsimleri - Diller ve Halklar
6 Assur Ticaret Kolonileri Çağı
7 Hitit Tarihi I: Eski ve Orta Krallık Dönemleri
8 Ara Sınav
9 Hitit Tarihi II: İmparatorluk Dönemi
10 Ege ve Dor Göçleri
11 Geç Hititler
12 Frigler
13 Lidyalılar
14 Urartular

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akurgal, E., Anadolu Uygarlıkları, İstanbul: Net Turistik Yayınları.
Akurgal, E., Anadolu Kültür Tarihi, Ankara: Tübitak.
Alp, S., Hitit Çağında Anadolu: Çiviyazılı ve Hiyeroglif Yazılı Kaynaklar. Ankara: Tübitak.
Brandau, B. ve Schickert, H., Hititler: Bilinmeyen Bir Dünya İmparatorluğu. (çev. N. Mertoğlu) Ankara: Arkadaş Yayınları.
Çilingiroğlu, A., Urartu Tarihi, İzmir: Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi.
Gurney, O.R., Hititler, İstanbul: Dost Kitabevi Yayınları.
Kınal, F., Eski Anadolu Tarihi. Ankara: TTK.
Lloyd, S., Türkiyenin Tarihi: Bir Gezginin Gözüyle Anadolu Uygarlıkları. (çev. E. Varinlioğlu), Ankara: Tübitak.
Melchert, H. C. (ed.), Luviler: Anadolu'nun Gizemli Halkı, (çev. B. Baysal ve Ç. Çidamlı), İstanbul: Kalkedon
Sevin, V., Eski Anadolu ve Trakya: Başlangıcından Pers Egemenliğine Kadar, İstanbul: İletişim
Ünal, A., Hititler Devrinde Anadolu (I-III), İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Seminer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1-4: Ara sınav
1-7: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine katılım zorunludur.
Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

murat.kilic@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevuyla

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.353
ÖK.44
ÖK.54
ÖK.65
ÖK.743