DERS ADI

: Öğretim Teknolojilerinde Kuram ve Uygulama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTÖ 5013 Öğretim Teknolojilerinde Kuram ve Uygulama ZORUNLU 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BAHAR BARAN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders Öğretim Teknolojileri disiplininin tarihsel gelişimini ve bu disipline ait temel kavramları öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda öğrencilerden bu dersi alarak tez konularını belirleyebilmeleri ve tez sürecinde kavramsal bilgilerden faydalanabilmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kendine özgü bir öğretim teknolojileri tanımına sahip olabilme
2   Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimini bilme
3   Öğretim teknolojileri üzerine yapılan tartışmalardan haberdar olma
4   Öğretim tasarımının öğretim teknolojileri alanı ile ilişkisini kavrayabilme
5   Uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramları bilme
6   Öğretim teknolojilerinin geleceği üzerine yorum yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim Teknolojisinin tanımı
2 Öğretim Teknolojisinin tarihçesi
3 Öğretim Teknolojisinin tarihçesi II
4 Öğretim Teknolojisindeki son tartışmalar
5 Öğrenme Teorileri I
6 Öğrenme Teorileri II
7 Öğretim Tasarımı
8 Performans teknolojisi
9 Uygulama, değişim
10 Uzaktan eğitim
11 E-öğrenme
12 Bilgi yönetimi
13 Öğretim teknolojilerinin geleceği
14 Proje raporlarının sunumu
15 Proje raporlarının sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Akkoyunlu, B., Altun, A. & Soylu, M. Y (2009). Öğretim Tasarımı Ankara: Maya Akademi
2. Alkan, C. (2010). Eğitim Teknolojileri.
3. Clark, R. E. (1983). Reconsidering research on learning from media, Review of Educational Research, 53(4), 445-459.
4. Clark, R. E. (1994). Media and Method, Educational Technology Research & Development, 42(3), 7-10.
5. Clark, R. E. (1994). Media will never influence learning, Educational Technology Research & Development, 42(2), 21-29.
6. Clark, R. E. (2002). What is Next in the Media and Methods Debate, Ch.18, 327-337.
7. Kozma, R. B. (1991). Learning with Media, Review of Educational Research, 61(2), 179-211.
8. Kozma, R. B. (1994). Will media influence learning Reframing the debate, Educational Technology Research & Development, 42(2), 7-19.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse zamanında gelinmesi gerekir
Ödevler geç gönderilemez

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Bahar Baran
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3, Oda:308
35160 Buca/İzmir/ TURKEY

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13.30- 15-30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Ödev hazırlama 5 15 75
Diğer (Dönem sonu Projesi) 1 60 60
Proje Ödevi 1 100 100
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 261

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.15241
ÖK.25
ÖK.3533241
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65424355