DERS ADI

: Hemşirelik Bakımında Veri Tabanı Oluşturma I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEH 5009 Hemşirelik Bakımında Veri Tabanı Oluşturma I SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik Esasları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÜLŞAH GÜROL ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik Esasları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin nitelikli bir bakım sunmasında veri tabanı oluşturmanın önemini kavramasına, bireyin sağlık durumunu / düzeyini değerlendirebilme bilgi ve becerisi kazanmasına, kazandığı bu bilgi ve beceriyi uygulayabilmesine odaklanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bireyin bakım gereksinimlerinin ortaya çıkartılmasında fizik değerlendirmenin önemini açıklaması
2   Sağlığın değerlendirilmesinde hemşirenin rolünü tartışması
3   Bireyleri kültür, spiritual boyut, aile ve toplumsal özellikler yönünden değerlendirmenin önemini açıklaması
4   Objektif ve subjektif verileri tanımlaması,
5   Kritik düşünme becerilerini geliştirmesi,
6   Veri tabanı oluşturma sürecinde verileri toplama, doğrulama, kaydetme, verileri ilişkilendirme ve hemşirelik tanısını belirleme becerilerini geliştirmesi,
7   Yetişkin bireyin fiziksel değerlendirmesinde genel değerlendirme-öykü alma becerilerini geliştirmesi,
8   Yetişkin bireyin ağrısını değerlendirmesi,
9   Yetişkin bireyin beslenmeni değerlendirmesi,
10   Yetişkin bireyin spiritual boyutunu değerlendirmesi hedeflenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sistematik hemşirelik bakımı için veri tabanı oluşturmanın gereği ve önemi
2 Sağlığın değerlendirilmesinde hemşirenin rolü
3 Sağlığı değerlendirilen birey: Kültürü, spiritual boyutu, ailesi ve toplumsal özellikleri
4 Hemşirelik verisi toplama, kaydetme ve analiz etme: Objektif ve Subjektif veri toplama
5 Hemşirelik verisi toplama, kaydetme ve analiz etme: Verileri doğrulama ve kaydetme
6 Hemşirelik verisi toplama, kaydetme ve analiz etme: Verileri analiz etme; kritik düşünme, verileri ilişkilendirme ve hemşirelik tanısını belirleme becerilerini geliştirme
7 Ara sınav
8 Yetişkin bireyin fiziksel değerlendirmesi: Genel değerlendirme-öykü alma,
9 Yetişkin bireyin fiziksel değerlendirmesi:mental durum muayenesi
10 Yetişkin bireyin fiziksel değerlendirmesi: yaşam bulguları
11 Yetişkin bireyin fiziksel değerlendirmesi: Ağrının değerlendirilmesi
12 Yetişkin bireyin fiziksel değerlendirmesi: Beslenmenin değerlendirilmesi
13 Yetişkin bireyin fiziksel değerlendirmesi: Spiritual değerlendirme
14 Dönem Sonu Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bates B. A Guide to Physical Examination and History Taking. 6 th edition. Philadelphia: J:B. Lippincott Company; 1995.
2. Yamauchi,T. Correlation between work experiences and physical assessment in Japan. Nursing and Health Sciences 2001, 3, 213 224
3. Secrest JA, Norwood BR, Dumont PM. Physical Assessment Skills: A Descriptive Study of What is Taught and What is Practiced. Journal of Professional Nursing, Vol 21, No 2 (March April), 2005: pp 114 118.
4. West SL. Physical assessment: whose role is it anyway Nursing in Critical Care 2006; Vol 11 No 4:161-167.
5. Görgülü S. Hemşirelik bakımında fiziksel muayene becerilerinden yararlanılmasının önemi . Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2002, 9(1):41-50
6. Görgülü S. Hemşireler için Fiziksel muayene yöntemleri. İstanbul tıp kitabevi; 2002.
7. Colwell CB, Smith J. Determining the use of physical assessment skills in the clinical setting. Journal of Nursing Education 1985;24 (8):333-337.
8. Kozier B, Erb G. Fundamentals of Nursing- Concepts and Procedures. 3 rd Edition. Colifornia:Addison- Wesley Publishing Company; 2007
9. Potter P, Perry A. (2009). Fundamentals of Nursing. St. Louis: The C.V. Mosby Company.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Beyin fırtınası
Tartışma
Soru yanıt

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.40 + OD * 0.20 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + OD * 0.20+ BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard.Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
e-mail: gulsah.arslan@deu.edu.tr
tel: 0-232-412 47 72
Yard.Doç.Dr. Dilek Özden
e-mail: dozden2002@yahoo.com
tel: 0-232-412 47 78

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Laboratuvar 2 2 4
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 1 14
Vize Sınavı 1 1 1
Final Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155555555
ÖK.2555555555555
ÖK.3555555555
ÖK.455555555555
ÖK.555555555
ÖK.6555555555
ÖK.75555555
ÖK.85555555
ÖK.95555555
ÖK.105555