DERS ADI

: Okuma Kültürü

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 5052 Okuma Kültürü SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ALİ TÜRKEL

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Okuma kültürünü edinme sürecindeki temel sorunlara çözüm önerileri geliştirebilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okuma kültürünü kavramak
2   Okuma kültürünü geliştirmeye yönelik olumlu tutumlar geliştirmek.
3   Okumaya yönelik eleştirel bakış açısı geliştirmek
4   Dil ve edebiyat derslerinde okuma kültürünü geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlamak
5   Yaşama ve insana yönelik farkındalık ve duyarlık oluşturmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okuma Kültürü
2 Okuma Kültürü ve Türkçe Eğitimi
3 Okuma kültürü edinme sürecinde temel sorunlar ve çözüm önerileri
4 Okuma Çeşitleri
5 Çocuklarda Okuma Eğilimleri
6 Çocukla Yazınsal İletişim
7 Çocuk Edebiyatı ve Eleştirisi
8 Ödev değerlendirme ve Ders
9 Eleştirel Okuma
10 Yaratıcı Okuma
11 Hızlı Okuma
12 İleri Okuma ve Üstbiliş Eğitimi
13 Okuma Kültürünü Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler
14 Okuma Alışkanlığı Kazandırma
15 Proje değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Moorman, K. ve A. Ram. (1994). A Functional Theory of Creative Reading. Technical Report Series. Atlanta, Georgia: College and Computing Georgiaİntsitute of Technology.
2. Özbay, M. (2009). Anlama Teknikleri I: Okuma Eğitimi. Ankara: Öncü Kitap
3. Özbay, M.t ve Bahar, M. A. (2012). İleri Okur ve Üstbiliş Eğitimi. Uluslar arası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi (TEKE). 1(1): 158-177.
4. Sever, S. (2013). Çocuk Edebiyatı ve Okuma Kültürü. İzmir: Tudem.
5. Sever, S., Kaya, Z., Aslan,C. (2011). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. İzmir: Tudem.
6. Sever, Sedat. (2008). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem.
7. Türkkan, Reha Oğuz ve Türkkan, Tuğrul. (2012 ) Etkin Hızlı Okuma. Pegasus Yayınları.
8. Türkel, A. ve Ünlücömert, N. (2013). Öğretici Metinlere Yönelik Yaratıcı Okuma Uygulaması Örneği ve Sürece İlişkin Öğrenci Görüşleri. Turkish Studies. 8(12): 1345-1358.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

değerlendirme kriteri

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine katılmak zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.turkel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders öncesi ve sonrası 20'şer dakika.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Grup çalışması 1 1 1
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 9 117
Proje Ödevi 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 162

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.132212111
ÖK.232212111
ÖK.332212111
ÖK.432212111
ÖK.532212111