DERS ADI

: Uzmanlık Alanı Dersi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 5198 Uzmanlık Alanı Dersi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CANER KERİMOĞLU

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Lisansüstü öğrencilerin analitik, yaratıcı ve bilimsel düşünme becerilerini problem çözme becerileriyle birleştirerek yapacakları tezlerde akademik ve bilimsel ortama katkı sağlayabilecekleri tez konusu ve yöntembilim konusunda gelişim sağlamalarına katkıda bulunmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler bir tezde bulunması gereken genel özellikleri tanır.
2   Akademik düşünme becerilerini içselleştirir.
3   Bilimsel araştırma sürecini açıklar.
4   Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler.
5   Yaptığı araştırmaya dayalı bir bilimsel raporu istendik format ile hazırlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çalışma alanına giriş ve çalışma alanının önemi
2 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
3 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
4 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
5 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
6 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
7 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
8 Genel tekrar ve ders değerlendirme
9 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
10 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
11 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
12 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
13 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
14 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
15 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kumaravadivelu, B. (2006). Understanding Language Teaching. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. London.
Richards, J., Rodgers, T. (2001) Approaches and Methods to Language Teaching. Cambridge University Pres. UK.
Demirel, Ö. (2008) Yabancı Dil Öğretimi. Pegem Akademi. Ankara.
Kuzgun, Y., Deryakulu, D. (Eds). (2006). Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
Çepni, S. (2009).Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon.
Gündüz, O., Şimşek, T. (2011). Yazma Eğitimi. Grafiker Yayınları. Ankara.
Özbay, M. (2010). Dinleme Eğitimi. Öncü Kitap. Ankara.
_________ (2011). Okuma Eğitimi. Öncü Kitap. Ankara
_________ (2008). Özel Öğretim Yöntemleri I. Öncü Kitap. Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

anlatım, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

caner.kerimoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Örnek olay çalışması 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Task Sonu Öğrenci Değerlendirme (TSÖD) 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 72

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.112211211
ÖK.212211211
ÖK.312211211
ÖK.412211211
ÖK.512211211