DERS ADI

: Türkçe Öğretiminde Nitel Uygulamalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 5055 Türkçe Öğretiminde Nitel Uygulamalar SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. NEVİN AKKAYA

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türkçe öğretimine ilişkin bilimsel araştırma yöntemlerinden nitel araştırma yöntemini kullanarak sorunları saptamasını, onlara çözüm önerileri geliştirebilmelerini sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkçe öğretimi araştırmalarında yöntemin önemini kavrar
2   Türkçe öğretimine ilişkin bilimsel araştırma yöntemlerinden nitel araştırma yöntemini kullanarak sorunları saptar
3   Türkçe öğretimi araştırmalarında nitel araştırma yöntemini kullanarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir
4   Bilimsel araştırma yöntemleri ışığında Türkçenin eğitim ve öğretiminde nitel verileri ortaya koyar, bu verileri uygun çözümleme yöntemine göre inceler
5   Türkçe öğretimiyle ilgili nitel uygulamalar yapar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkçe öğretimi araştırmalarında problem durumu, problem cümlesi, alt problemler oluşturma çalışmaları
2 Araştırma yöntem ve teknikleri, nitel yöntemler
3 Nitel Araştırmada Kullanılan Başlıca Yöntemler Tracer (İz Sürme) Çalışmaları
4 Paydaş Analizi (Stakeholder)
5 Örnek Olay (Vaka) Yöntemi
6 Sözlü Tarih
7 Odak (Focus) Grupları Yöntemi
8 ders (grup çalışması)
9 Türkçe öğretiminde nitel araştırma uygulamalarından örnekler
10 Türkçe öğretiminde nitel araştırma uygulamalarından örnekler
11 Türkçe öğretiminde nitel araştırma uygulamalarından örnekler
12 Nitel Araştırma Uygulama Çalışmaları
13 Nitel Araştırma Uygulama Çalışmaları
14 Nitel Araştırma Uygulama Çalışmalarının raporlaştırılması
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ali Balcı, Sosyal Bilimlerde Araştırma
Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemleri
N. Köklü, Ş. Büyüköztürk, Ö.Ç. Bökeoğlu, Sosyal Bilimler İçin İstatistik
Şener Büyüköztürk, Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı
Prof. Dr. Ali Yıldırım, Prof. Dr. Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, gösterip yaptırma, etkin öğrenme, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine katılmak zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nevin.akkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ders öncesi ve sonrası 20'şer dakika

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Grup çalışması 1 1 1
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Proje Hazırlama 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 176

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.132111151
ÖK.232111151
ÖK.332111151
ÖK.432111151
ÖK.532111151