DERS ADI

: Erken Çocuklukta Yaratıcılığı Geliştirme Teknikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İOÖ 5027 Erken Çocuklukta Yaratıcılığı Geliştirme Teknikleri SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. DUYGU ÇETİNGÖZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmenlerin kendi orijinal düşünmelerini geliştirecek etkinlikleri ve stratejileri desteklemektir. Okul öncesi eğitimcilerinin kendilerini yaratıcı bireyler olarak görmeleri ve düşüncelerle oynamayı öğrenmeleri sağlanır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul öncesi dönemde esnek ve farklı düşünmeyi açıklayabilme
2   Okul öncesi eğitimi programında yaratıcılığın önemini kavrayabilme
3   Okul öncesi eğitimi programında yaratıcı dramanın önemini kavrayabilme
4   Okul öncesi eğitimi programında yaratıcılık ve oyun ilişkisini kavrayabilme
5   . Yaratıcılığı geliştiren teknikleri açıklayabilme
6   Yaratıcılığın değerlendirilmesini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Erken çocukluk dönemi ve yaratıcılık
2 Erken çocukluk döneminde çocuk ve oyun
3 Erken çocukluk döneminde çocuk ve oyun
4 Erken çocukluk dönemi programında sanat
5 Erken çocukluk dönemi programında sanat
6 Erken çocukluk dönemi programında müzik ve hareket
7 Erken çocukluk dönemi programında müzik ve hareket
8 Ara Sınav
9 Erken çocukluk dönemi programında yaratıcı drama
10 Erken çocukluk dönemi programında yaratıcı drama
11 Yaratıcılık ve oyun için materyal ve kaynaklar
12 Yaratıcılık ve oyun için materyal ve kaynaklar
13 Yaratıcılığın geliştirilmesinde rehberlik ve aileyle ilişkiler
14 Yaratıcılığın değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. J.P. Isenberg, M.R. Jalango. (1997). Creative expression and play in early chilhood. London: Prentice Hall.
2. Üstündağ, T. (2009). Yaratıcılığa yolculuk. Ankara: PegemA Akademi.
3. Darıca, N. (2010). Yaratıcı etkinlikler. İstanbul: Morpa Yayınları.
4. Yıldız, F.Ü., Şener, T. (2007). Okul öncesi dönemde yaratıcılık eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları.
5. Argun, Y. (2004). Okul öncesi dönemde yaratıcılık ve eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 17 17
Ödev Hazırlama 2 4 8
Sunum Hazırlama 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.154555
ÖK.254555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555
ÖK.6555544