DERS ADI

: Toplumsal Değişme ve Aile

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İOÖ 5001 Toplumsal Değişme ve Aile SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ZÜBEYDE DOĞAN ALTUN

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yüksek lisans öğrencilerinin sosyal değişme olgusunun kültürel, politik ve ekonomik içeriği hakkında bilgi sahibi olmalarını, tarihsel gelişim süreci içerisinde sosyal değişmenin sosyo-kültürel sonuçlarına ilişkin eleştirel bir bakış açısı kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal değişme olgusunun kültürel, politik ve ekonomik içeriği hakkında bilgi sahibi olma
2   Tarihsel gelişim süreci içerisinde sosyal değişmenin sosyo-kültürel sonuçlarına ilişkin eleştirel bir bakış açısı kazandırabilme
3   Küreselleşme ve küreselleşme olgusuna karşı eleştirel bir bakış açısına sahip olabilme
4   Toplumsal değişmenin aile yapısı üzerindeki etkisini görebilme
5   Okul öncesi öğretmeni olarak ailelerin sosyal değişmedeki rolünü fark edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin, kaynakların, yardımcı kaynakların, izlenecek yöntem ve tekniklerin tanıtımı
2 Sosyolojik Olarak Değişme Kavramı
3 Sosyal Değişme,Sosyal Değişmeyi etkileyen etmenler
4 Kültürel Değişme
5 Sosyal Bütünleşme
6 Sosyal Çözülme
7 Kültürleme, Kültürlenme, Zorla Kültürleme, Asimilasyon,
8 Ara Sınav
9 Değişme Kuramları
10 Bilgi Toplumu
11 Küreselleşme ve etkileri
12 Sosyal Bir kurum olarak aile
13 Ailenin Fonksiyonları, Türk Aile yapısının tarihi süreç içindeki gelişimi
14 Parçalanmış aileler ve çocuk
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ders Notları
2. Drucker, Peter F. ( 1992 ) Kapitalist Ötesi Toplum, İstanbul: İnkılâp Kitabevi.
3. Bauman, Zygmunt, (1999). Küreselleşme, Toplumsal Sonuçları, (Çev. Abdullah Yılmaz), Ayrıntı Yayınları.
4. Cohen, R., P.Kennedy. (2000). Global Sociology, MacMillian Pres, London

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

metin.misirli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 3 10 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1445455554
ÖK.2434445455
ÖK.344445444
ÖK.445545444
ÖK.5334