DERS ADI

: Sınıf Öğretmeni Eğitiminde Sorunlar ve Çözüm Yolları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5097 Sınıf Öğretmeni Eğitiminde Sorunlar ve Çözüm Yolları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TUNCAY CANBULAT

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste sınıf öğretmenliği yüksek lisans öğrencisinin sınıf öğretmeni yetiştirme tarihçesini, sınıf öğretmeni yetiştirme modellerini bilmesi ve bu bağlamda alandaki sorunları tespit edip çözüm önerileri getirmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sınıf öğretmeni yetiştirme tarihçesini bilir.
2   Sınıf öğretmeni yetiştirme modellerini kavrar.
3   Sınıf öğretmeni yetiştirme modellerini karşılaştırır.
4   Türk eğitim sisteminde sınıf öğretmeni yetiştirme sürecine yönelik araştırmaları değerlendirir.
5   Sınıf öğretmenliği eğitimi alanındaki sorunları belirler ve çözüm önerileri getirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye deki Öğretmen yetiştirme sisteminin incelenmesi
2 Sınıf öğretmeni eğitiminin tarihçesi
3 Sınıf öğretmeni eğitiminin tarihçesi
4 Türkiye'de sınıf öğretmeni yetiştirme modelleri
5 Türkiye'de sınıf öğretmeni yetiştirme modelleri
6 Dünyada sınıf öğretmeni yetiştirme modelleri
7 Dünyada sınıf öğretmeni yetiştirme modelleri
8 Ara sınav
9 Sınıf öğretmeni eğitimi alan yazın araştırmaları
10 Sınıf öğretmeni eğitimi alan yazın araştırmaları
11 Sınıf öğretmeni eğitimi alanındaki sorunların yordanması
12 Sınıf öğretmeni eğitimi alanındaki sorunların yordanması
13 Sınıf öğretmeni eğitimi alanındaki sorunlara çözüm önerileri
14 Sınıf öğretmeni eğitimi alanındaki sorunlara çözüm önerileri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akyüz, Y. (2004 ve 2005). Türk Eğitim Tarihi . Ankara : Pegem A Yayıncılık.
Bloom, B. (1956).Taxonomy of Educational Objectives: Cognitive Domain. New York: David Mckay Co. Inc.
Biesta G. (2017) The Future of Teacher Education: Evidence, Competence or Wisdom . In: Peters M., Cowie B., Menter I. (eds) A Companion to Research in Teacher Education. Springer, Singapore.
Bruner, J. (1960). The Process of Educatio. Cambridge:Harward University Press
Darling-Hammond, L. (2017). Teacher education around the world: What can we learn from international practice , European Journal of Teacher Education, 40:3, 291-309, DOI: 10.1080/02619768.2017.1315399.
MEB. (1995). Türkiye de Öğretmen Yetiştirme (1948 1995). MEB Basımevi. Ankara.
Yükseköğretim Kurulu (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri (1982-2007).
Öztürk, C. (2005). Türkiye de Dünden Bugüne Öğretmen Yetiştiren Kurumlar. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Sağlam, M., & Kürüm, D. (2005). Türkiye ve Avrupa Birliği Ülkelerinde Öğretmen Eğitiminde Yapısal Düzenlemeler ve Öğretmen Adaylarının Seçimi. Milli Eğitim Dergisi. (htpp://yayim.meb.gov.tr/dergiler/167/orta3-kurum.htm] İndirildiği tarih, 30.01.2007).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım Yöntemi
2. Proje Tabanlı Öğrenme
3. Sorgulama Temelli Öğrenme
4. Tartışma Yöntemi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenme düzeyleri ara sınav ve final sınavı ile değerlendirilecektir.
2. Öğrenci sunumu ya da ödevleri ara sınav notuna eklenerek değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin % 70 ine katılım zorunludur.
2. Etik olmayan her türlü davranış disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuncaycanbulat@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günleri saat 11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 13 1 13
Ödev Hazırlama 13 3 39
Sunum Hazırlama 13 3 39
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.144444
ÖK.244444
ÖK.344444
ÖK.444444
ÖK.544444