DERS ADI

: Beyin Araştırmalarından Eğitsel Çıkarımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5093 Beyin Araştırmalarından Eğitsel Çıkarımlar SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TUNCAY CANBULAT

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste sınıf öğretmenliği yüksek lisans öğrencisinin beyin temelli öğrenme yaklaşımını tanıması, beyin temelli öğrenme yaklaşımına uygun öğrenme-öğretme materyalleri/etkinlikleri geliştirmesi ve beyin temelli öğrenme ortamları oluşturması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı öğrenme teorileri hakkında bilgi edinir.
2   Beyin temelli öğrenme yaklaşımını diğer öğrenme yaklaşımlarıyla karşılaştırır.
3   Beyne ilişkin geliştirilen öğretim modellerinin içeriğini kavrar.
4   Beyin temelli öğrenmeye uygun öğrenme-öğretme materyalleri/etkinlikleri geliştirir ve uygular.
5   Beyin temelli öğrenmeye uygun öğrenme ortamları oluşturur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme kuramları ve nörofizyolojik kuram
2 Nörobilimin tarihçesi
3 Beyne ilişkin geliştirilen öğrenme-öğretme modelleri
4 Beyne ilişkin geliştirilen öğrenme-öğretme modelleri
5 Beyin temelli öğrenme
6 Beyin temelli öğrenmenin ilkeleri
7 Rahatlatılmış uyanıklık, derinlemesine daldırma ve aktif süreçleme aşamaları
8 Ara sınav, beyin temelli öğrenme ortamı
9 Beyin temelli öğrenme ortamlarının özellikleri
10 Beyin temelli öğrenmede öğretmen ve öğrencilere düşen roller
11 Beyin temelli öğrenmede benimsenen öğretim stratejileri
12 Dünyada ve Türkiye'de beyin temelli öğrenme araştırmaları
13 Beyin temelli öğretimde kullanılan materyallerin özellikleri
14 Beyin temelli öğrenmeye uygun öğrenme-öğretme materyalleri geliştirme ve uygulama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bruner, J. (1960).The Process of Educatio. Cambridge:Harward University Press
Bloom, B. (1956).Taxonomy of Educational Objectives: Cognitive Domain. New York: David Mckay Co,Inc
Gardner, H. (1999). Intelligence Reframed: Multiple Intelligences for the 21. Centruy. New York, NY: Basic Books
Gardner, H. (1991). The Unschooled Mind: How Children Think&How Schools Should Teach. New York: Basic Books Published
Caine, R.N. and Caine G. (2002). Making Connections: Teaching And The Human Brain. (Çev: Gülten Ülgen). Ankara: Nobel Yayınları.
Caine, R.N. & Caine G. (1995). Reinventing schools through brain- based learning. Educational Leaderhip, 32(7), 43-48.
Caine, R.N. and Caine G. (1991). Making connections: teaching and the human brain. New York: Addison-Wesley Publishing Company.
Duman, B. (2007). Neden Beyin Temelli Öğrenme Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Jensen, E. (1998). Teaching With The Brain In Mind. Alexandria: ASCD (Association for Supervision and Curriculum Development).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 ODV Ödev
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenme düzeyleri ara sınav ve final sınavı ile değerlendirilecektir.
2. Öğrenci sunumu ya da ödevleri ara sınav notuna eklenerek değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin % 70 ine katılım zorunludur.
3. Etik olmayan her türlü davranış disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
4. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuncaycanbulat@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günleri saat 11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 13 1 13
Ödev Hazırlama 13 3 39
Sunum Hazırlama 13 3 39
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15434545
ÖK.2434545
ÖK.3434545
ÖK.44434545
ÖK.54434545