DERS ADI

: İlköğretimde Eğitici Drama ve Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5052 İlköğretimde Eğitici Drama ve Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HÜLYA HAMURCU

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dramada geçen temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olabilmek ve İlkokula yönelik drama uygulamaları geliştirebilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Drama kuramları ve tarihçesi bilgisi.
2   Dramada geçen temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olabilme.
3   Farklı drama tekniklerini uygulayabilme.
4   İlkokula yönelik drama uygulamaları geliştirebilme.
5   Derslerinde drama uygulamalarından yararlanmaya yönelik olumlu tutumlar geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve ders programının açıklanması
2 Drama nedir Önemi ve Tarihçesi
3 Drama kuramları
4 Drama uygulamalarındaki kurallar, Öğretmenin rolü
5 Farklı derslere ait drama uygulamalarının incelenmesi
6 Dramanın yararlarının tartışılması
7 Drama uygulamaları
8 Genel tekrar, Ders değerlendirmesi, Ara sınavı
9 Farklı ülkelere ait drama uygulamalarının incelenmesi
10 Öğrencilerle birlikte planlan ve uygulanan drama sunumları-1
11 Öğrencilerle birlikte planlan ve uygulanan drama sunumları-2
12 Öğrencilerle birlikte planlan ve uygulanan drama sunumları-3
13 Öğrencilerle birlikte planlan ve uygulanan drama sunumları-4
14 Dersin ve sürecin değerlendirilmesi.
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Önder, Alev. (2003). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Beşinci Baskı, İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
-San, İnci. (2002). (Yazılar. Editör: H.Ömer Adıgüzel,) Yaratıcı Drama 1985-1995 , Ankara: Naturel Yayınevi.
-San, İnci.(2003). (ed). Drama ve Öğretim Bilgisi. 2. Baskı. Ankara: Naturel Yayınevi.
-San, İnci.(2004). Eğitimde Yaratıcı Drama. Abece: Eğitim ve Ekin Dergisi. Sayı:212. Sayfa:3-5.
-Selvi, Kıymet ve Öztürk, Ali (2000). Yaratıcı Drama Yöntemi İle Fen Öğretimi. Eğitim ve Bilim, Cilt 25. Sayı 116, Sayfa : 42-46
-Üstündağ, Tülay. (2000) Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Ankara: Pegem-A Yayıncılık.
-Üstündağ, Tülay. (2003a) Yaratıcı Dramayla Anlama ve Anlatma. Yaşadıkça Eğitim. Sayı. 80, Sayfa:35-38.
-Üstündağ, Tülay. (2003b) Yaratıcılığa Yolculuk. 2. baskı. Ankara: Pegem-A Yayıncılık.
-Yeğen, Gülşen (2003) Yaratıcı Drama. İlköğretim Online (ilköğretim-online.org.tr ) Yıl: 2- sayı : 2.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma ve sunumlar, Grup Çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hulya.hamurcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.33
ÖK.433323
ÖK.54