DERS ADI

: Kimya Eğitiminde Laboratuvar Projeleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 5013 Kimya Eğitiminde Laboratuvar Projeleri SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ŞENOL ALPAT

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kimya eğitiminde laboratuvarın önemi, güvenliği hakkıında bilgi sahibi olmak ve deney tasarımı yapmak ve uygulamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel süreçleri uygulamayı öğrenebilme
2   Kimyasalların toksik özelliklerini öğrenebilme
3   Laboratuar güvenliği hakkında bilgi sahibi olabilme
4   Bilimsel bir bilginin nasıl üretildiğini anlayabilme
5   Kimyasal bir maddeyi analiz ve sentez edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kimya Eğitiminde laboratuvarın önemi
2 Kimya laboratuvarında güvenlik
3 Kimyasal maddelerin tanıtımı,işaretlerinin anlamı
4 Kimyasal maddelerin depolanması ve toksik etkileri
5 Kimya Laboratuvarı deney çeşitleri
6 İlgili literatür araştırması ve sunumu
7 İlgili literatür araştırması ve sunumu
8 İlgili literatür araştırması ve sunumu
9 İlgili literatür araştırması ve sunumu
10 Deney düzeneklerinin kurulması
11 Deney düzeneklerinin kurulması
12 Deneylerin yapılışı
13 Deneylerin yapılışı
14 Sonuçların değerlendirilmesi ve uygulanabilirlikleri
15 Final sunumu ve ödevlerin değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
B. Arnowich, P. Suorunos, J. Tietjen, Fundemantal of Laboratory Chemistry, Pearson Custum Publishing, Boston,1996.
Yardımcı kaynaklar:
S. G. Bott, R. Geoanengel, General Chemistry Laboratories, Kendall/Hunt Publishing Company, Iowa, 1998.
R. Christensen, L. Morrell, Chemical Principles Experiments, Simon&Scuster Custom Publishing, New Jersey,1998.
W. S. Burnham, General Chemistry Laboratory Studies, Kendall/Hunt Publishing Company, Iowa, 1998.
D. L. Stevens, General Chemistry Laboratory Manual, Revised Printing, 1999
E. Ramsden, Key Science Chemistry Teacher s Guide, Nelson Thornes Publishers, Cheltenham, 2002.



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Deneysel yöntem, Sözel sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğretim üyesinin verdiği ödevin ve sunumun tamamlanması ile dersten başarılı olunabilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunluluğu %30 oranındadır.
Laboratuvar yöntemi ile bir proje uygulaması gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

senol.alpat@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 11-12 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 30 30
Laboratuar Uygulaması 1 30 30
Final Ödevi 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.14345
ÖK.244
ÖK.3444
ÖK.45452233
ÖK.55553455