DERS ADI

: Kimya Eğitiminde Nanobilim ve Nanoteknoloji Örnekleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 5026 Kimya Eğitiminde Nanobilim ve Nanoteknoloji Örnekleri SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SİBEL KILINÇ ALPAT

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kimya, Fizik, Biyoloji gibi fen bilimlerinin yanı sıra tıp ve mühendislik gibi pek çok alanı ilgilendiren disiplinler arası bir alan olan Nanobilim ve Nanoteknoloji alanı ile ilgili gelişmeler hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve kimya eğitimi alanındaki örneklerini tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Nanobilim ve Nanoteknoloji kavramını anlayabilme
2   2. Disiplinler arası çalışmalar konusunda fikir sahibi olabilme
3   3. Kimya Eğitimi alanında Nanobilim ve Nanoteknolojinin önemini kavrayabilme
4   4. Kimya Eğitimi alanında Nanobilim ve Nanoteknoloji örneklerini ulusal ve uluslararası literatürden takip edebilme
5   5. Kimya Eğitimi alanında Nanobilim ve Nanoteknoloji konusunda sunum ve uygulama örnekleri hazırlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nanobilim ve Nanoteknolojinin tarihçesi ve önemi
2 Nanobilim ve Nanoteknoloji Kavramlarının disiplinler arası çalışmalardaki önemi
3 Nanobilim ve Nanoteknoloji eğitimi
4 Dünyada nanobilim ve nanoteknoloji eğitimi
5 Türkiye'de nanobilim ve nanoteknoloji eğitimi
6 Kimya eğitiminde nanobilim ve nanoteknoloji örnekleri ile ilgili ulusal literatürlerin araştırılması
7 Kimya eğitiminde nanobilim ve nanoteknoloji örnekleri ile ilgili uluslararası literatürlerin araştırılması
8 Kimya eğitiminde nanobilim ve nanoteknoloji örnekleri ile ilgili ulusal literatürlere yönelik öğrenci sunumları
9 Kimya eğitiminde nanobilim ve nanoteknoloji örnekleri ile ilgili ulusal literatürlere yönelik öğrenci sunumları
10 Kimya eğitiminde nanobilim ve nanoteknoloji örnekleri ile ilgili uluslararası literatürlere yönelik öğrenci sunumları
11 Kimya eğitiminde nanobilim ve nanoteknoloji örnekleri ile ilgili uluslararası literatürlere yönelik öğrenci sunumları
12 Kimya eğitiminde nanobilim ve nanoteknoloji eğitimi ile ilgili öğrencilerin uygulama tasarımları hazırlamaları
13 Kimya eğitiminde nanobilim ve nanoteknoloji eğitimi ile ilgili öğrencilerin uygulama tasarımları hazırlamaları
14 Kimya eğitiminde nanobilim ve nanoteknoloji eğitimi ile ilgili öğrencilerin uygulama tasarımları hazırlamaları
15 Uygulama ödevlerinin teslimi ve değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Kılınç Alpat, S., Uyulgan, M.A., Şeker, S., Altaş, H.Ş., Gezer, E. (2017) Nanoteknoloji Konusunda İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Ortaöğretim 10.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Görüşlerine Etkisi , İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 27-57.
2) Karataş, F.Ö. ve Ülker, N. (2014) Kimya Öğrencilerinin Nanobilim ve Nanoteknoloji Konularındaki Bilgi Düzeyleri , Journal of Turkish Science Education, 11(3), 103-118.
3) Sagun-Gököz, B. ve Akaygün, S. (2014) Üniversiteden Liseye Uzanan Köprü: Bir Nanobilim Atölye Çalışması , Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 31(2), 49-72.
4) Enil, G. ve Köseoğlu, Y. (2016) Fen Bilimleri (Fizik, Kimya ve Biyoloji) öğretmen adaylarının nanoteknoloji farkındalık düzeyleri, ilgileri ve tutumlarının araştırılması , International Journal of Social Sciences and Education Research, 2(1), 50-63.
5) Ş. Erkoç, Nanobilim ve Nanoteknoloji, ODTÜ Yayıncılık, 2008.
6) G.B. Sergeev, Nanochemistry, ISBN: 978-0-444-51956-6, Elsevier B.V., 2006.
7) S.C. Tjong, Nanocrystalline Materials:Their Synthesis-Structure-Property Relationships and Applications, ISBN: 978-0-08-044697-4, Elsevier B.V., 2006.
8) Schonborn, K. J., Host, G. E. and Lundin Palmerius, K. E. (2015) Measuring understanding of nanoscience and nanotechnology: development and validation of the nano-knowledge instrument (NanoKI) , Chemistry Education Research and Practice, 16, 346-354.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Grup çalışması, araştırma yapma, proje hazırlama, tartışma, sunum yapma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunum materyallerinin değerlendirmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sibel.kilinc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe saat 10-12 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 3 21
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 10 100
Ödev Hazırlama 1 40 40
Sunum Hazırlama 1 30 30
Final Ödevi 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.255455
ÖK.355
ÖK.45454
ÖK.55554555