DERS ADI

: Kimya Eğitiminde Araştırmalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 5024 Kimya Eğitiminde Araştırmalar SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ YILDIZAY AYYILDIZ SELİMOĞLU

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders kimya eğitiminde kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini öğretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kimya eğitimi araştırmalarında kullanılan terim ve kavramlar ile araştırma yöntem ve tekniklerini tanıyabilme
2   Kimya eğitiminde bilimsel bir araştırma problemi inceleyerek, uygun araştırma türü, deseni, yöntemi ve tekniklerini seçebilme
3   Veri toplama araçlarını ve nasıl kullanacağını kavrayabilme
4   Verileri nasıl analiz edeceğini kavrayabilme
5   İçerik açısından araştırmanın amacı, araştırma sorularına ve yazım kurallarını dikkate alarak nasıl bir araştırma raporu yazacağını kavrayabilme
6   Bilimsel araştırmalarda geçerlilik, güvenilirlik ve etik konularını tanımlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kimya eğitiminde araştırmanın önemi
2 Kimya eğitimi araştırmalarında problem belirleme ve hipotez oluşturma
3 Kimya eğitiminde araştırma etiği
4 Kimya eğitimi araştırmalarında ölçme ve değerlendirme yöntemleri
5 Kimya eğitiminde veri toplama yöntem ve stratejileri
6 Kimya eğitimi araştırmalarında evren belirleme stratejileri
7 Kimya eğitimi araştırmalarında örneklem belirleme stratejileri
8 Bir araştırmanın geçerlilik ve güvenilirliği
9 Kimya eğitiminde deneysel, yarı deneysel ve deneysel olmayan araştırmalar
10 Kimya eğitiminde veri analizleri
11 Kimya eğitiminde bir araştırma raporu yazımı
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Kumar, R. (2011). Research Methodology: A step-by-step approach, Singapore, SAGE Publ.
- Stern, J.E., Elliott D. (1997). The ethics of scientific research: A guidebook for course development. University Press of New England.
- Johnson, B., & Christensen, L. (2008). Educational research: Quantitative, qualitative, and mixed approaches. Singapore, SAGE Publ.
- Bogdan, R. C., Biklen, S. K. (1998). Qualitative Research for Education. Allyn Bacon Publ.
- Çepni, S. (2007). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Genişletilmiş 3. Baskı, Celepler Matbaacılık, Trabzon.
- Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 9. Basım, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, işbirlikli öğrenme, bilgisayar destekli öğrenme, probleme dayalı öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunum

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yildizay.ayyildiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 3 33
Öğrenci Sunumları 3 3 9
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 2 25 50
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 164

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15533
ÖK.25533
ÖK.35533
ÖK.4555533
ÖK.55533
ÖK.65533