DERS ADI

: Nitel Araştırma Yöntemleri I: Veri Toplama ve Anlamlandırma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 5045 Nitel Araştırma Yöntemleri I: Veri Toplama ve Anlamlandırma SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ZEKİYE ÖZGÜR

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, lisansüstü öğrencilerinin nitel araştırma yöntemlerini tanıması ve nitel araştırma yöntemleri ile cevaplanabilecek araştırma sorularının nasıl geliştirildiğini, uygun veri toplama yöntemlerini kullanarak veri toplamayı ve bu verileri nasıl anlamlandıracaklarını uygulamalı olarak çalışarak anlamalarıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Nitel araştırma yöntemlerinin teorik temellerini anlar.
2   2. Çeşitli nitel araştırma türlerine uygun araştırma sorusu yazabilir.
3   3. Çeşitli nitel araştırma türlerine uygun veri toplama yöntemlerini bilir ve uygular.
4   4. Çeşitli nitel araştırma türlerine uygun veri analizi yöntemini bilir ve uygular.
5   5. Nitel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik sorunlarının nasıl ele alındığını bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nitel araştırmanın teorik temelleri
2 Bağlam çalışmalarında araştırma sorusu oluşturma
3 Katılımcı gözlem yöntemi
4 Bağlam çalışmalarında veri toplama
5 Etnografik alan notları
6 Odak grup görüşmeleri
7 Bağlam çalışmalarında verileri anlamlandırma
8 Biliş çalışmalarında araştırma sorusu oluşturma
9 Biliş çalışmalarında veri toplama
10 Nitel araştırma olarak görüşme
11 Psikolojik araştırma ve uygulamada klinik görüşme
12 Biliş çalışmalarında verileri anlamlandırma
13 Geçerlilik ve güvenilirlik sorunları
14 Tasarım araştırmasına teorik bakış ve uygulama örnekleri
15 Final ödevleri sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Emerson, R. M., Fretz., R. I., and Shaw, L. L. (1995). Writing ethnographic fieldnotes. Chicago, IL: University of Chicago Press.

Seidman, I. (2006). Interviewing as qualitative research: A guide for researchers in education and the social sciences, Third Edition. New York: Teachers College Press.

Saldaña, J. (2009). The coding manual for qualitative researchers. Thousand Oaks, CA: Sage.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, proje

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Ödev Hazırlama 14 3 42
Sunum Hazırlama 3 8 24
Proje Hazırlama 2 30 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 252

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.151311131413535
ÖK.255311111413535
ÖK.355311111413535
ÖK.455311511413535
ÖK.555311111413535