DERS ADI

: Dil Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDİ 5004 Dil Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. YEŞİM BEKTAŞ ÇETİNKAYA

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dil öğretimiyle ilgili yaklaşım, kuram ve teknikleri uygulayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dil öğretimindeki temel kuralları tartışır
2   Dil öğretimiyle ilgili kuram ve yaklaşımları uygular
3   Öğrenme becerilerini geliştirir
4   Yaratıcı düşünme tekniklerini kullanır
5   Yas gruplarına göre metotları tartışır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Öğretilen dil edinimi
3 Method kavramı ve dil öğrenme teorileri
4 Dilbilimsel müfredat ve dil edinimi
5 Dilbilimsel müfredat ve dil edinimi
6 Açık talimatlar yoluyla öğretme ve dil edinimi
7 Açık talimatlar yoluyla öğretme ve dil edinimi
8 Dil öğretiminde anlamaya dayalı ve üretime dayalı yaklaşımlar
9 Görev temelli dil öğretimi
10 Girdi temelli dil öğretimi
11 Girdi temelli dil öğretimi
12 Etkileşime dayalı dil öğretimi
13 Etkileşime dayalı dil öğretimi
14 Öğrencilerin bireysel farkları
15 Öğrencilerin bireysel farkları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ellis, R. & Shintani, N. (2014). Exploring language pedagogy through second language acquisition research. London: Routledge
Yardımcı Kaynaklar
1. Atkinson, D. (2011). Alternative Approaches to Second Language Acquisition.London: Routledge
2.Larsen-Freeman, Diana. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching. UK: Cambridge University Press.
3.Harmer, Jeremy. (2001). The Practice of English Language Teaching. UK: Oxford University Press.
4.Mosallanejad, Parviz. (1999). Methodology of Teaching Foreign Languages. Iran: Shahid Mahdavi Educational Cultural and Charity Institute.
5.L. Oxford, Rebecca. (1990). Language Learning Strategies. Boston: Heinle & Heinle Publishers

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

soru-cevap, tartışma, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.cetinkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Monday: 12.30-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Konu Hakkında Hazırlık 13 2 26
Kitap Okuma 13 5 65
Ödev Hazırlama 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Ödev Hazırlama 13 5 65
Final Ödevi 1 1 1
Proje Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 183

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14444444444444
ÖK.24444444444444
ÖK.35555555555555
ÖK.45555555555555
ÖK.55555555555555