DERS ADI

: Müzik Eğitiminde Disiplinlerarası Yaklaşım

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSM 5060 Müzik Eğitiminde Disiplinlerarası Yaklaşım SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ TÜLAY EKİCİ

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, müzik sanatı ve ilgili olduğu diğer alanlar arasında bağıntılar kurarak öğrencilerin müzik sanatı ve müzik eğitimi ile ilgili bilgi ve becerilerinin geliştirilmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitimde disiplinlerarası yaklaşımın önemini ve müzik sanatı ile ilişkili olan alanların neler olduğunu bilme.
2   Müzik sanatı ile tarih alanı arasındaki ilişkinin ne olduğunu ve müzik sanatının tarihsel gelişimini bilme.
3   Müzik sanatı ile toplumbilim alanı arasındaki ilişkinin ne olduğunu bilme.
4   Müzik sanatı ile felsefe alanı arasındaki ilişkinin ne olduğunun bilme ve müzik eğitimine uyarlayabilme.
5   Müzik sanatı ile psikoloji alanı arasındaki ilişkinin ne olduğunu bilme ve müzik eğitimine uyarlayabilme.
6   Müzik sanatı ve fizik alanı arasındaki ilişkinin ne olduğunu bilme ve müzik eğitimine uyarlayabilme.
7   Müzik sanatı ve matematik alanı arasındaki ilişkinin ne olduğunu bilme ve müzik eğitimine uyarlayabilme.
8   Müzik sanatı ve dil alanı arasındaki ilişkinin ne olduğunu bilme ve müzik eğitimine uyarlayabilme.
9   Müzik sanatı ve resim sanatı arasındaki ilişkinin ne olduğunu bilme ve müzik eğitimine uyarlayabilme.
10   Müzik sanatı ile spor ve dans sanatı arasındaki ilişkinin ne olduğunu bilme ve müzik eğitimine uyarlayabilme.
11   Müzik sanatı ile bilim ve teknoloji arasındaki ilişkinin ne olduğunu bilme ve müzik eğitimine uyarlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitimde disiplinlerarası yaklaşımın önemi ve müzik sanatı ile ilişkili olan alanların incelenmesi
2 Müzik sanatı ile tarih alanı arasındaki ilişkinin ve müziğin tarihsel gelişiminin incelenmesi
3 Müzik sanatı ile toplumbilim alanı arasındaki ilişkinin incelenmesi
4 Müzik sanatı ile felsefe alanı arasındaki ilişkinin incelenmesi ve müzik eğitimine uyarlanması
5 Müzik sanatı ile psikoloji alanı arasındaki ilişkinin incelenmesi ve müzik eğitimine uyarlanması
6 Müzik sanatı ile fizik alanı arasındaki ilişkinin incelenmesi ve müzik eğitimine uyarlanması
7 Genel değerlendirme ve sunumlar
8 Ara sınav
9 Müzik sanatı ve matematik alanı arasındaki ilişkinin incelenmesi ve müzik eğitimine uyarlanması
10 Müzik sanatı ile dil alanı arasındaki ilişkinin incelenmesi ve müzik eğitimine uyarlanması
11 Müzik sanatı ile resim sanatı arasındaki ilişkinin incelenmesi ve müzik eğitimine uyarlanması
12 Müzik sanatı ile spor ve dans sanatı arasındaki ilişkinin incelenmesi ve müzik eğitimine uyarlanması
13 Müzik sanatı ile bilim ve teknoloji arasındaki ilişkinin incelenmesi ve müzik eğitimine uyarlanması
14 Genel değerlendirme ve sunumlar
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Adler, A. (1996). Yaşama Sanatı Adler,
A. (2003). İnsan Tabiatını Tanıma
Altar, C. M. (2013). Sanat Felsefesi Üzerine
Ayas, G. (2020). Müzik Sosyolojisi-Kuramsal Bir Giriş
Aydın, A. (2002). Düşünce Tarihi ve İnsan Doğası
Birincioğlu, G. (2019). Kaç Punto Kaç!. Bir Müzik Ve Matematik Serüveni
Celkan, H. Y. (1991). Eğitim Sosyolojisi
Erol, A. (2018). Müzik Üzerine Düşünmek
Ersoy, A. (1984). Sanat Kavramlarına Giriş
Finkelstein, S. (1996). Müzik Neyi Anlatır
Geçtan, E. (1992). İnsan Olmak
Gutek, G. L. (2001). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar
İpşiroğlu, N. (1995). Resimde Müziğin Etkisi
Karaosmanoğlu, M.K. (2017). Müzik Aritmetiği ve Ses Sistemleri
Karsal, E. (2014). Şarkılarla Matematik
Kaya, İ. (2019). Matematik ve Müziğin Tarihsel Serüveni
Kaygısız, M. (2017). Müzik Tarihi
Kırışoğlu, O.T. (2005). Sanatta Eğitim
Korkmaz, Z. ve Diğer (1990). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri
Parker, B. (20169. Güçlü Titreşimler-Müziğin Fiziği
Read, H. (2018). Sanat ve Toplum
Robinson, K. (2013). Yaratıcılık- "Aklın Sınırlarının Aşmak"
Schober, O. (1999). Beden Dili (Davranış Anahtarı)
Senemoğlu, N. (2003). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim
Sönmez, V. (2005). Eğitim Felsefesi
Tanilli, S. (1989). Nasıl Bir Eğitim İstiyoruz
Tekin, M. (2020). Yaratıcılık ve Sporda Multidisipliner Yaklaşımlar
Turgut, İ. (1991). Sanat Felsefesi
Turgut, İ. (1992). Eğitim Üzerine Felsefi Bir Deneme
Zeren, A. (2018). Müzik Fiziği
Zinder, D. (2016). Beden Ses İmgelem
Laslo, N. ve Koçak, K. O. (2013). Müzik, Oyun ve Dans Üzerine Makaleler
Tarıkçı, A. (2015). Müzik Teknolojisine Giriş
Yücel, F. G. (2014). Ses Bilgisi ve Akustik Konusunun Disiplinlerarası Öğretimi





















Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, sunum ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 ODV Ödev
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse devamlılık, derse katılım, ödev, sunum ve sınav.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım, derse devamlılık

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tulay.ekici@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftada bir gün bir saat

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155555555
ÖK.255555555
ÖK.355555555
ÖK.455555555
ÖK.555555555
ÖK.655555555
ÖK.755555555
ÖK.855555555
ÖK.955555555
ÖK.1055555555
ÖK.1155555555