DERS ADI

: Çağdaş Türk Resmi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 5053 Çağdaş Türk Resmi I SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CEMİLE ARZU AYTEKİN

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çağdaş Türk Resminin gelişim süreçlerini açıklamak ve Türk Resmi ile diğer ülkelerdeki Resim Sanatı karşılaştırmalarını yapmak.Çağdaş Türk Ressamlarını tanıtarak ve eserlerini inceleyerek, Türk Resmindeki Grupları tanımayı sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk Resminde Batılılaşma Yönünde İlk Denemeleri bilme.
2   Duvar Resimleri, İstanbul'da Duvar Resmi, Anadolu ve Rumeli'de Duvar Resmini bilme.
3   19.Yüzyıl Türk Ressamları, Askeri Okullar ve Resim Dersi, Sivil Okullarda Durum, 19.Yüzyıl Ressamlarımızın Ortak Niteliklerini bilme.
4   Darüşşafaka'lı Ressamlar Sorunu, Primitifler Adı Üzerine, Askeri Okullarda Resim Derslerini bilir, Manzara Ülküsü, Türk Manzara Üslubunun İlk Örnekleri, İlk Ressamları bilme.
5   Mektebi Osmani ve Paris'te Öğrenim Gören Sanatçıları, Deniz Ressamlarını, 20.Yüzyıla Doğru İstanbul'da Sanat Alanındaki Gelişmeleri bilme.
6   1914 Dönemi, Galatasaray Sergilerini, Müstakil Ressamlar Birliğini, 1933 "D" Grubunu, Güzel Sanatlar Birliği'ni, Bağımsızlar'ı, Ulusal Sanatı bilme.
7   Türk Resminde Soyut Eğilimleri, Bizdeki Soyut Resme olan ilk ilgileri, Ülkemizde Soyut Resim Anlayışının Yaygınlaşması, Soyut ve Soyutlamayı Anlama Girişimlerimizi bilme.
8   Geometrik Soyutlamacılar, Lirik Soyutlamacılar, Geometrik 'Non-Figüratif'leri bilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk Resminde Batılılaşma Yönünde İlk Denemeler
2 Duvar Resimleri, İstanbul'da Duvar Resmi, Anadolu ve Rumeli'de Duvar Resmi
3 19.Yüzyıl Türk Ressamları, Askeri Okullar ve Resim Dersi, Sivil Okullarda Durum, 19.Yüzyıl Ressamlarımızın Ortak Nitelikleri
4 Darüşşafaka'lı Ressamlar Sorunu, Primitifler Adı Üzerine, Askeri Okullarda Resim Dersleri
5 Manzara Ülküsü, Türk Manzara Üslubunun İlk Örnekleri, İlk Ressamlar
6 Mektebi Osmani ve Paris'te Öğrenim Gören Sanatçılar
7 Deniz Ressamları
8 arasınav+ders
9 20.Yüzyıla Doğru İstanbul'da Sanat Alanındaki Gelişmeler
10 1914 Dönemi, Galatasaray Sergileri
11 Müstakil Ressamlar Birliği, 1933 "D" Grubu
12 Güzel Sanatlar Birliği, Bağımsızlar, Ulusal Sanat Üzerine
13 Türk Resminde Soyut Eğilimler, Bizdeki Soyut Resme olan ilk ilgiler, Ülkemizde Soyut Resim Anlayışının Yaygınlaşması, Soyut ve Soyutlamayı Anlama Girişimlerimiz
14 Geometrik Soyutlamacılar, Lirik Soyutlamacılar, Geometrik Non-Figüratif'ler
15 final sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sezer Tansuğ, Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, 1986
Tural Erol,19.Yüzyıl Türk Ressamları (Başlangıcından Bugüne Türk Resim Sanatı Tarihi), Tiglat Yayınları, İstanbul,1980
Kıymet Giray, Mahmut Cuda, İş Bankası Yayınları, Ankara 1982
Kaya Özsezgin, Cumhuriyet Dönemi Türk Resmi Nurullah Berk, Türkiye İş Bankası, Tisa Matbaası, Ankara,1983
Kaya Özsezgin, Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedik Sözlük, 2.Baskı, Yapı Kredi Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma ve soru cevap yöntemi, tartışma. Sunumlar (Power Point ile).

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Arasınav (ödev) ve final sunumu başarısı ve derse katılım.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

arzu.aytekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Proje Ödevi 1 1 1
Proje Final Sunumu 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61
ÖK.71
ÖK.81