DERS ADI

: Siyer Yazıcılığı ve Problemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 5123 Siyer Yazıcılığı ve Problemleri SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenciye Siyer ilminin diğer disiplinlerle ilişkisini kavratarak, geleneksel ve modern yaklaşımlar ile Doğu ve Batı düşünceleri çerçevesinde Siyer yazıcılığının tarihsel seyri ve başlıca meseleleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Siyer disiplininin anlam, önem ve yararı ile diğer sosyal bilimlerle ilişkisi üzerinde bilgi sahibi olur.
2   Siyer kaynaklarını türleri ve özellikleri ile tanır
3   Siyer yazıcılığında karşılaşılan farklı anlayışlar hakkında bilgi sahibi olur
4   Tarihsel bilginin bilgi değeri ve sınırları hakkında bir fikir sahibi olur
5   Farklı metodolojik yaklaşımlar ile diğer disiplinlerde yapılan çalışmalardan yararlanır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Siyer-Meğazinin Bir Disiplin Olarak Ortaya Çıkışı
2 Siyer'in Kaynakları ve Problemleri
3 Kur'an - Siyer İlişkisi
4 Tefsir - Siyer İlişkisi
5 Hadis - Siyer İlişkisi
6 Fıkıh - Siyer İlişkisi
7 Kelam - Siyer İlişkisi
8 Ara Sınav
9 Tasavvuf -Siyer İlişkisi
10 Siyer Yazıcılığı Türleri I: Kronolojik Siyer Yazıcılığı
11 Siyer Yazıcılığı Türleri II: Tematik Siyer Yazıcılığı
12 Hz. Peygamber Tasavvuruna Dair Geleneksel Yaklaşımlar
13 Hz. Peygamber Tasavvuruna Dair Modern Yaklaşımlar
14 Doğu ve Batı Düşüncelerinde Hz. Peygamber Tasavvuru ve Mukayesesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kuran
Siyer Literatürü
Tefsir Literatürü
Fıkhu's-Sire, Muhammed Gazzali,
Fıkhu's-Sîre, Ramazan el-Butî,
İlim ve Din Açısından Mucize, Osman Karadeniz, Marifet, İstanbul 1999.
Türkiye'de Siret Yazıcılığı, ed: Tahsin Koçyiğit, TDV Yay., Ankara 2012.
İslam Ansiklopedilerinin ilgili Maddeleri
Başlangıcından Günümüze İslâm dünyasında Peygamber İmajı, İlhami Oruçoğlu, Uludağ Ün. Basılmamış Doktora tezi, Bursa 2008.
İslam Peygamberi, Muhammed Hamidullah, İstanbul 1966.
Siyer Farklı Okumak, Mehmet Azimli, Ankara Okulu Yay.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma soru- cevap, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

---

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kocyigitt@msn.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16:00 - 18:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1555
ÖK.255
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.555