DERS ADI

: History of Islamic Science I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 5121 History of Islamic Science I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

İslam Medeniyetinin bilimde ulaştığı zirveyi görmek, anlamak ve yorumlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İslam'da bilimin dinamiklerini kavrar
2   Bilimin bir hayat görüşü içerisinde geliştiğini kavrar.
3   Müslüman bilim adamlarını tanır.
4   Müslüman bilim adamlarının icat ve eserlerini tanır.
5   Bilimsel bakışın kozmolojik düzlemde ontolojik temel üzerinde geliştiğini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin ve İçeriğinin Genel Tanıtımı & Beklentilerin Belirlenmesi
2 İslam medeniyetinin bilim açısından temel perspektifleri
3 İslam bilimini üreten eğitim sisteminin temelleri ve eğitim kurumları
4 İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (Hayyan, Ibn Kurra, el-Harezmi, er-Razi)
5 İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (el-Mesudi, İbn Sina, İbnu l-Heysem, el-Biruni)
6 İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (el-Mecriti, Ömer Hayyam, İbn Rüşd, N. Tusi)
7 İslam da Kozmoloji, Coğrafya ve Tabiat tarihi
8 Ara Sınav
9 İslam'da Fizik ve tarihi
10 İslam'da Astronomi ve Tıp tarihi
11 İslam'da insan bilimleri
12 İslam Simyası ve Batı dünyasındaki etkisi
13 Bugün Müslüman dünyasının bilim açısından durumunun analizi
14 S. Hüseyin Nasr, Fuat Sezgin ve Aydın Sayılı nın günümüzün bilim bakış açısına katkıları ve İslam biliminin geleceğinin tartışılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seyyid Hüseyin Nasr, İslam'da bilim ve medeniyet
Seyyid Hüseyin Nasr, İslam ve Bilim
Fuad Sezgin, İslam da Bilim ve Teknik I-V, İstanbul 2008.
Osman Bakar, Gelenek ve Bilim (İslam da Bilim Tarihi ve Felsefesi Üzerine), İstanbul 2003.
Mehmet Bayraktar, İslam da Bilim ve Teknoloji Tarihi, Ankara 1989.
Ahmet Turan Yüksel, İslam da Bilim Tarihi, Konya 2007.
Mustafa Armağan, İslam Bilimi Tartışmaları, İstanbul 1990.
Dünyaya Doğan Güneş (Fuad Sezgin in anlatım ve yeniden hazırladığı aletlerle belgesel filimler), Ankara 2008, TRT.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru-cevap ve ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

Arasınav, yarıyıl sonu sınavı ve ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

---

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

riza.savas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16.00- 18.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.154
ÖK.255
ÖK.3545
ÖK.45
ÖK.55